Forfatter Emne: 3 huls-fælge  (Læst 1635 gange)

Allan-HH

• Gæst
3 huls-fælge
« Dato: 06. December 2009, 23:06 »
Hej igen.
Jeg kunne godt lide at vide om alt hvad der er fransk og kører med 3-huls fælge passer overens ( bortset fra 2cv formoder jeg..? )
-Jeg går ud fra at 106/ax/saxo (evt renault?) har samme hulkreds?
-Er der nogle med kendskab til evt forhandlere af billige 3huls alu´er eller skulle jeg prøve hos nogle huggere?

Billen har allerede pæne og velholdte alu´er med vinterdæk, men jeg synes at det er noget nemmere at skifte hele hjul sommer/vinter, fremfor at krænge dæk af/på de samme fælge 2 gange om året;)

Ps. Det må selvfølgelig ikke koste en skid...B)

Martinovitz

• Gæst
RE: 3 huls-fælge
« Svar #1 Dato: 07. December 2009, 09:56 »
Jeg har fin erfaring med at købe dæk + fælge på DBA.dk. Men det er et must at du afprøver hjulene på stedet inden du køber, så du er sikker på at de passer. Jeg har tit været ved at købe dæk + fælge som passer på papiret, men som ikke passede IRL. Så ha' en donkraft og en krydsnøgle med, så er du godt kørende (eller var det et dårligt slogan?!) B)

Allan-HH

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. December 2009, 23:14 »
Nå men.. Nu har jeg været på den dba og adskillige hjemmesider hvor der forhandles fælge og jeg er endnu ikke stødt på nogen 3-huls fælge:(  Jeg har ligeledes googlet på billeder af 106´ere, og det forekommer mig at en 106er med 3-huls fælge er et relativt sjældendt syn..  Hvis der skulle være nogen, som har kendskab til en evt forhandler af sådanne, hører jeg da gerne fra dem ( ikke noget der haster..) Hvis der skulle være nogen, som ligger inde med lidt bonusinfo angående fænomenet kunne det ligeledes være interessant at høre lidt om, hvorfor der lige er at det ikke er flere af 106´erne som er født med disse. Min er i øvrigt en zenith-"kampagne-model" , ved ikke om dert har noget med sagen at gøre eller hvad dette ellers indebærer..??

Martinovitz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. December 2009, 12:53 »
Dæk og fælge behøver nødvendigvis ikke at være fra Peugeot. Så længe de er 3-huls og har de rigtige dimensioner, så kan de bruges.

Jeg ville foreslå dig at gå ind på T-Hansens hjemmeside under deres fælgesite. Der kan du finde din peugeot model og de dimensionerne på dækkene. Men de har kun 4-huls modeller oplyst.......

Jeg var også noget tid om at finde mine dæk på DBA, men de kom op til sidst :) Prøv at søg på andre bilmodeller, eksempelvis Citroen eller Renault