Forfatter Emne: kobling i 106  (Læst 1512 gange)

pletterman

• Gæst
kobling i 106
« Dato: 17. December 2009, 21:46 »
koblingen er gået i 106 eren
Er det noget man kan klare selv? Hvorlang tid tager det? Hvor meget af motoren skal ud/ skilles ad?

Hvis der var en der har prøvet 106 kolingsskift før som ville instruere mod betaling ville jeg være mere frisk på operationen.

Mvh Peter     København N
« Senest Redigeret: 17. December 2009, 21:47 af pletterman »

Martinovitz

• Gæst
RE: kobling i 106
« Svar #1 Dato: 19. December 2009, 14:47 »
Hey,

Hvis du ikke har, så køb en Haynes bog. Der er beskrevet hvordan man gør. Du kan eventuelt supplere med YouTube videoer, for bedre at se hvad der skal gøres.

Tips: Du skal have trækakslerne af, for at komme ind til koblingshuset. Når du sætter den nye kobling i, skal du have et afstandsstykke i plastic. Nogle gange følger den med i pakken, men den kan også købes. Ellers kan du ikke centrere koblingen korrekt ved samling.

Hvis du er fingernem, burde det være en operation som kan gøres. Jeg har ikke prøvet det selv på en 106'er, men har skiftet kobling på andre biler.

pletterman

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20. December 2009, 15:48 »
Hey, tak for svar Martinovitz.
Jeg har Haynes bogen og har lavet bil selv, svejset rust osv. Lidt fingernem er jeg da.
Men jeg bor i lejlighed nu så skulle lave det på gørdetselv værksted ,hvor jeg sikkert ville komme til at stå og mangle et eller andet. ;-)
Hvis en erfaren i 106 kobling er frisk på at være supervisor mod betaling så er mit tlf-nummer her: 60609618
Mvh Peter

Martinovitz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 20. December 2009, 22:37 »
Det er også mit evige problem! Jeg bor også i lejlighed, men vi har en stor p-plads, så der har jeg fiflet og skruet. Jeg tør faktisk ikke at tage på Gør-Det-Selv værksteder med større ting, for jeg er bange for at et eller andet går galt eller at jeg mangler noget, og så løber tiden og timebetalingen.

Men det er jo min risikoprofil... :)

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. December 2009, 11:10 »
Køb en kobling, trækakselpakdåser, styr til udrykkerleje og 2l gearolie. Medmindre armen til udrykkerlejet er bøjet eller der er yderleiger skader på bilen, får du ikke brug for mere.
Iøvrigt er det centreringsværktøj som martinovitz nævner, med i en org. kobling....