Forfatter Emne: Spænding til Plasmaskiver 206 S16  (Læst 1575 gange)

Holgato

• Gæst
Spænding til Plasmaskiver 206 S16
« Dato: 30. December 2009, 20:24 »
Jeg har et sæt plasmaskiver jeg er ved at monterer i min 206 S16 og mangler en sted at hente spændingen. Nogen der har et forslag eller et godt sted hvorfra jeg kan gøre dette?
Det må meget gerne være et sted hvor der er lys allerede når jeg tænder bilen. Sådan at der er lys i skiverne selvom jeg ikke har tændt for lyset, men dette er ikke et must :)
På forhånd tak!

Bollefinn

• Gæst
RE: Spænding til Plasmaskiver 206 S16
« Svar #1 Dato: 31. December 2009, 12:33 »
Her er en guide:

http://www.der206.de/tutorials/beleuchtung/anleitung-plasma-tachoscheibe.html

eller kunne man så ikke bare tage strømmen fra cigarettepæren som også tænder når man tænder bilen? :-)..

Holgato

• Gæst
« Svar #2 Dato: 01. Januar 2010, 23:09 »
Ja men så er det bare at skulle føre ledningen hele vejen xD
Tror jeg napper den fra lygtejusteringen. Dog kunne det nu være rrart at gøre det fra det stik der sidder til speedometeret, men ved ikke hvilke der er hvad :o

Bollefinn

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. Januar 2010, 21:37 »
bliver det ikke vist på billedet på linket jeg har sendt?..jeg har ikke selv prøvet, det er bare en guide jeg har fundet på nettet, da jeg selv har overvejet at montere det på min, men synes at det var for stort arbejde så det blev droppet igen :-)..men kunne du ellers ikke bare måle på de to ledninger som er markeret på billedet? :-)

Holgato

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09. Januar 2010, 19:09 »
Problemet er at min bil er nyere end bilen han bruger til guiden så kan ikke bruge den til noget og det stik som sidder i min bil, kan jeg ikke komme til at måle på og da slet ikke modificerer ved :)

Men har fået det hele lavet og tog det fra hvor jeg sagde.
Det hele kan ses i et galleri jeg har lavet på bilgalleri i min profil under samme navn