Forfatter Emne: 407 køreegenskaber  (Læst 3228 gange)

407er

• Gæst
407 køreegenskaber
« Dato: 11. Januar 2010, 17:12 »
Nu har jeg læst så meget om de glimrende køreegenskaber 407eren har, så jeg er begyndt at tvivle på om min bil er ok.

Jeg oplever at den er meget levende på vejen, så levende, at den nogle gange er svær at styre. Og helt galt går det i sidevind.
(og nej, jeg kører ikke når jeg har drukket)

Den tager skarpe sving i fin stil, men ved ligeud kørsel er det som om den sejler ved den mindste bevægelse af rattet.

Jeg har eksperimenteret med at ændre dæktryk både for og bag men det hjælper ikke meget.

Der er fortsat garanti på bilen, og jeg har selvfølgelig været hos Peugeot, men der mener man ikke at bilen fejler noget.

Jeg havde en 406er før, og den havde ingen problemer af den art. Den var dog ikke så god til skarpe sving som 407eren.

Er der nogen her i forum'et som har oplevet de samme køreegenskaber, og som måske oven i købet har fået dem forbedret?

silverfox

• Gæst
RE: 407 køreegenskaber
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2010, 19:35 »
Medmindre du har en V6, har din bil elektrisk, fartafhængig servostyring. Det er altså noget andet end den mekaniske du kendte fra din 406er.
Jeg har aldrig hørt nogen beskrive en 407ers køreegenskaber på den måde....

407er

• Gæst
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2010, 20:58 »
Hej Silverfox,

Det er en 2.0 HDI Sport sedan fra 2008

Er du sikker på at den er udstyret med fartafhængig regulering?
Jeg tænker at det kunne være den som ikke virker.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2010, 08:49 »
Der er elektro-hydraulisk servostyring på bilen, det er 100% sikkert. Jeg tror dog jeg ville få tjekket de forreste hjulophæng for slør. Der sidder det Peugeot kalder et "FRIP" leje, det er en almindelig fejl på 407eren.

407er

• Gæst
« Svar #4 Dato: 12. Januar 2010, 23:02 »
Du har helt ret silverfox, servoen drives elektrisk og reguleres elektronisk af hastigheden. Det bekræfter Peugeot Danmark.
Jeg har fået tjekket FRIT lejerne, som kan have slør hvis manchetter/pakninger - hvad ved jeg - ikke er tætte, og der er ingen problemer. Ved du om der er noget skrøbeligt på det grej der stabiliserer baghjulene? Det virker som om bilen styrer på alle 4 hjul:o

silverfox

• Gæst
« Svar #5 Dato: 14. Januar 2010, 11:06 »
Jeg er ikke bekendt med problemer med 407erens bagtøj. Desuden ville jeg ikke være bekymret når du kun får reaktion ved at dreje på rattet. Hvis bilen trak til højre eller venstre af sig selv, ville det være bekymrende.
407eren kører jo meget anderledes end 406. Måske er det bare dig den er gal med;-)

holmtaagerup

• Gæst
RE: 407 varmeapparat
« Svar #6 Dato: 14. Januar 2010, 16:48 »
Jeg opfordre alle til at ringe til Peugoet Danmark og gør dem grå i hodvet over alle de varmeapparater de købt som åbenbart kun skulle holde i 2,5 år. Prøv en engang at tænke, man kan ikke røre, se, mærke, lugte ell. sparke på og alligevel gå det stykker. Øv hvor er det dårlig.

silverfox

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15. Januar 2010, 08:03 »
@holmtaagerup:
Hvad har det med det her indlæg at gøre? Der er flere tråde i dette forum der beskæftiger sig med dit emne.
Men du har ret i at det er et udpræget problem på 407eren.

raklev

• Gæst
« Svar #8 Dato: 15. Januar 2010, 15:55 »
jeg syntes tværtigmod at min 407 sw 2,2 ligger som et lokomotiv på vejen  bedre end 406 jeg havde før

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 15. Januar 2010, 17:51 »
Ja vi har også altid været glad for at køre i vores 407, den ligger dejligt på vejen og varmeapparatet, og sædevarmen virker fint.
Vi havde Audi A 4 1,8 i 10 år, den var længere om at blive varm om vinteren og lyset var heller ikke så godt.(Men reparationerne var mindre og dermed billigere.)
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

407er

• Gæst
« Svar #10 Dato: 17. Januar 2010, 17:12 »
Nu har jeg været ude og prøve 2 andre 407'ere, en 1.6 HDI og en 2.0 HDI sw. Observerede i øvrigt at 1.6'eren ikke har elektrisk servo som 2.0'eren. Men begge var en ganske anderledes oplevelse end min egen - fin retningsstabilitet og ingen tendenser til at sejle. Så nu har jeg har bestilt tid på værkstedet igen, og så håber jeg at de finder ud af hvad der er galt.

silverfox

• Gæst
« Svar #11 Dato: 18. Januar 2010, 11:29 »
1,6 HDI fås både med og uden elektro-hydraulisk servo, det er afhængig af årgangen.
Men ellers håber jeg værkstedet finder fejlen...

407er

• Gæst
« Svar #12 Dato: 22. Januar 2010, 14:19 »
YES - så er problemet løst!  :D:D:D

Problemet var forkert indstilling af Wishbone ophænget på baghjulene, som resulterede i forkert sporing - nok en og samme sag;)

Utroligt hvad sådan en "detalje" kan gøre ved en bil.

Bilen ligger nu stabilt på vejen og er retningsstabil.

Stor tak til Palle og hans makker hos Peugeot i Taastrup

Dibbern

• Gæst
« Svar #13 Dato: 22. Januar 2010, 19:48 »
Ja!! De kan deres ting hos Peugeot i Tåstrup. Og ham Palle han er guld værd! Har en TS4 som jeg købte sidst i Juli. Havde en masse bøvl med den, indtil jeg kørte til Peugeot i Tåstrup. Nu køre den bare som en drøm!