Jeg vil høre om I har nogle gode råd til mit problem som jeg har med min 406 1.8 16V fra 96 og den har kørt ca. 220.000 km. Bilen blev kasseret til syn her i sidste uge pga. for høj CO og HC. Bilen har ligeledes en fejl hvor Motorstyringslampen lyser i instrumentbordet eller nærmer blinker, forstået på den måde at første gang den lyser, sker faktisk samtidig med at termostaten åbner ved. ca. 85 °C. (måske et tilfælde), derefter lyser lampen med jævne mellemrum uden et egentlig mønster. Jeg har nu skiftet katalysatoren (den var defekt da hele indmaden raslede ud og helt sikkert grunden til kasseringen hos syn) lambda sonden, motorstyringen, tændspole-manifolden, indsprøjtnings-manifolden, temperatur føleren i termostathuset, og spjældhuset men lige lidt har hjulpet på lampen. Jeg har haft motorstikkene under batterikassen løsnet for at se efter Ir og flere ting er skifte bare i panik. Bilen går faktisk godt og jeg kan slet ikke mærke noget, den starter, accelererer og går i tomgang som den skal og jeg tror helt sikkert at den skal nok komme igennem omsyn her på mandag men hvad har jeg glemt/overset i forbindelse med den fandens lampe
Hilsen Pist