« Svar #4 Dato: 10. Maj 2010, 09:02 »
Jeg ville starte med at se til stabilisatorboltene ( "Kødbenene" ).
Næste step ville være at se på bremseskiverne - er de rustne på klodsernes angrebsflade, virker caliberen ikke og en bremseklods kan se sidde lidt løst og "klikke" ved stød/kørsel over ujævnheder.
Er den med tromlebremser kan man lige tage tromlen af og tjekke bakkerne.
Sidst .... den dyre .... stil dig bag ved bilen og se om hjulets cambervinkel er ved at gå amok - hvis hjulet hælder meget ind for oven, er cambervinklen for stor = bærearmslejet er færdigt ... Ny bagbro er løsningen på dette problem.
God fornøjelse.
Mvh Bo
Logget
Nuværende: 607 2,2i årg. 2002 + 306 1,6i Stc, '02 .... Tidligere: 605 2,0 SLi, Citroen C5 '01, 306 1,4 SL sedan ´96, 605 SV V6 ´92, Citroën Xantia 1,8i, Citroën Xantia 1,8i SX, Citröen Xantia 2,0i 16V Break, 605 SV V6 Aut. 405 1,6 GLX, Opel Rekord 2,0E, Volvo 360, Volvo 343, VW Golf I, Opel Kadett E Stc. Talbot Solara SX, Talbot 1510 SX, Talbot Solara 1,5 LS, talbot Solara 1,6 GL, Talbot Horizon SX, Simca 1100 GLS, Simca 1100 ES