Forfatter Emne: Lambda sonde på TS4  (Læst 2213 gange)

folsgaard

• Gæst
Lambda sonde på TS4
« Dato: 10. Juni 2010, 22:41 »
Så den gal igen :(

Var hos Peugeot grundet en motorlampe i instrumentbrættet der er gået på periodisk og fik konstateret at det var den bagerste lambda sonde der var gået.

Jeg kørte så til autobremsen og købte en ny og skiftede den.

Motorlampen forsvandt HURRA
So far so good...

Efter 1½ dag kom den på igen. Jeg kørte til peugeot og fik konstateret samme fejl (intet signal fra sonden)

Ham peugeot mekkeren mente at jeg havde købt en defekt sonde, men den køber jeg ikke så let, for kan det ikke lige så godt være ledningsnettet, dårlig stel forbindelse eller lign. ?

Er der nogle med nogle gode forslag til hvor jeg skal starte, for har ingen anelse.

Og inden jeg bruger min næste månedsløn på en mekaniker der kan fejlsøge i 1½ dag til 1500 kr. i timen tænkte jeg at jeg ville forsøge selv :p

På forhånd tak
« Senest Redigeret: 10. Juni 2010, 22:42 af folsgaard »

martinb

• Gæst
RE: lambda
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2010, 23:05 »
Hej Folsgaard.
Måske en autoelektriker ville være en god ide. Når du nu skriver Autobremsen er det så den i Rødovre ? Hvis ja så ville jeg køre ned til Rødovreautomontering på Egegårdsvej 56 (bag politiet til venstre). Han er en rigtig autoelektriker med små priser, men stor viden. Syntes bare jeg har hørt om det problem før.... kunne det tænkes man skal skifte begge to når de nu måler mod hinanden ?? Peugeot Tåstrup plejer at være flinke med tlf. hjælp når bare man viser lidt interesse for bilmærket.... god jagt !

Dibbern

• Gæst
RE: Lambda sonde på TS4
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2010, 23:49 »
Jeg har også en TS4. Den lavede noget i samme stil. Skift lambdasonden sagde Peugeot i Roskilde. Det gjorde jeg så. Motor lampen lyste stadig. Jeg kørte bestemt ikke til Roskilde igen! Og gør det aldrig mere. Det hele ordnede sig, da jeg fik den til Peugeot i Tåstrup. En af deres værkføre er teknist rådgiver på lige den model, så han ved nogle ting!! :) Og rigtigt! De er meget fair. De tar sig god tid til deres kunder

folsgaard

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. Juni 2010, 11:00 »
Undskyld det sene svar.

Til martin307hdi, ja det er autobremsen i Rødovre. Jeg vil lige se nærmere på den autoelektriker du taler om, men først tror jeg at jeg giver peugeot i Taastrup et kald.

Men er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der er træt af mekanikere der prøver at virke så kloge uden egentlig at vide hvad de taler om, og som der er flere der har kommenteret, så virker det som om at uddannelsen som automekaniker idag nærmere skulle hedde "reservedelsudskifter".

Tak for svarene, jeg skriver når jeg har fundet en løsning

folsgaard

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. Juli 2010, 19:49 »
Nå lige en update...

Så fik jeg endelig tid på værkstedet hos peugeot efter 2 uger :(

Deres svar: Nu har vi målt og målt og målt, og den siger stadig fejl på bagerste lambda sonde, så vi tror det er den der er defekt.

Jamen har i så målt den igennem eller hvad, eller evt. målt ledningerne igennem?
Peugeot: nej vi har lavet en masse fejl udlæsninger.

Jamen hvad er det lige der går galt? uden en computer og et diagnose stik er de jo totalt på herrens mark.

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke som det første smider en frisk original lambda sonde på og udelukker om det er lambdasonden eller noget andet der er i vejen. så kan de jo altid afmonterer den bagefter hvis det viser sig at være noget andet.

Nå men jeg er færdige med dem indtil videre, så jeg har nu afmonteret lambda sonden og sendt den til reparation hos autobremsen, så må vi se hvad de siger.

god sommer
« Senest Redigeret: 03. Juli 2010, 19:50 af folsgaard »

Dibbern

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. Juli 2010, 21:26 »
Hvor har du haft bilen, på værksted????? Der findes fornuftige Peugeor steder. De er også dygtige og fair. Skriv lige omkring, hvor du holder til.

folsgaard

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04. Juli 2010, 08:55 »
Det var peugeot i Ballerup. Har egentlig været ok tilfreds med dem indtil videre, og jeg har heller ikke skulle betale noget for at se de har set den igennem.

Det er bare 2. gang jeg har den derude i forbindelse med at få den målt igennem på lambdasonden, dog var planen 2. gang at måtte de godt finde fejlen og udbedre den.