Forfatter Emne: Problem med vand i bunden af peugeot 107  (Læst 6566 gange)

leifi

• Gæst
Problem med vand i bunden af peugeot 107
« Dato: 13. November 2010, 19:47 »
Vi har haft vores 107 i 3 1/2 år. Sidste år efter nogle massive regnbyger, blev reservehjulsrummet fyldt med vand, og bagsædepassagererne kunne sidde og tage fodbad. På værkstedet havde de svært ved at finde ud af, hvad der var galt, og på regningen står der blot, at de har lavet en fejlfinding for vandindtrængen i karosseri, af og påmonteret bagkofanger, beklædning af bageste kofanger af og påmonteret, samt bagagerumsudluftninger udskiftet. Men det bevirkede, at vi ikke har haft uønsket vand i bilen indtil nu, for nu er den gal igen, bagsædepassagererne kan atter tage fodbad?
Hvordan løses problemet? Kan det have noget at gøre med undervognsbehandlingen med dimitrol, som evt.tilstopper nogle kanaler i døren, så vandet løber ind i stedet for ud???

dalle83

• Gæst
RE: Problem med vand i bunden af peugeot 107
« Svar #1 Dato: 13. November 2010, 20:35 »
Citér
leifi skrev:
Vi har haft vores 107 i 3 1/2 år. Sidste år efter nogle massive regnbyger, blev reservehjulsrummet fyldt med vand, og bagsædepassagererne kunne sidde og tage fodbad. På værkstedet havde de svært ved at finde ud af, hvad der var galt, og på regningen står der blot, at de har lavet en fejlfinding for vandindtrængen i karosseri, af og påmonteret bagkofanger, beklædning af bageste kofanger af og påmonteret, samt bagagerumsudluftninger udskiftet. Men det bevirkede, at vi ikke har haft uønsket vand i bilen indtil nu, for nu er den gal igen, bagsædepassagererne kan atter tage fodbad?
Hvordan løses problemet? Kan det have noget at gøre med undervognsbehandlingen med dimitrol, som evt.tilstopper nogle kanaler i døren, så vandet løber ind i stedet for ud???

Vi har skifter gummilister i nogle stykker med det problem på arb...

leifi

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. November 2010, 08:44 »
Er det så enkelt?

midph

• Gæst
« Svar #3 Dato: 15. November 2010, 10:27 »
..Prøv at tage alt ud af bagagerummet og læg dig ind med en lommelygte eller lign...luk klappen og få en ven til at spule overalt uden på..ovenfra..nedenfra..ind i skærme o.s.v. ..der hvor du synes at regnvand evt. kan trænge ind..det gjorde vi i min tid som mek. og det kunne være alt fra gummilister.. propper i bunden..skærmsamlinger o.s.v. desuden skulle der gerne være afløbshuller i bunden af dørene..tjek dem lige..."ryst" med døren og lyt om det skvulper..kunne teoretisk godt være tilstoppede huller..så ned på knæ og tjek..jeg formoder værkstedet har gjort det samme..men prøv alligevel selv..mvh. Preben
« Senest Redigeret: 15. November 2010, 10:33 af midph »

morgan

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15. November 2010, 12:29 »
som midph skriver.:

Pil alt ud og lån en trykspuler... Så er det bare at køre løs.....

Nu havde jeg det samme problem med min manta.... det var silingen imellem forskærm og inderskærm der var problemet...
Der havde jeg også blåhvaler og guldfisk ved bagsædet og bagage rum... Vandet kravlede langs panelerne....

Tilbage som sagt... Tag en trykspuler og voldtage bilen... Så vil du opdage hvor vandet kravler ind....

Go' jagt.....:p

midph

• Gæst
« Svar #5 Dato: 15. November 2010, 12:45 »
..du har sgu`da humor Morgan ;-)))):D

leifi

• Gæst
« Svar #6 Dato: 16. November 2010, 18:33 »
Mange tak for alle de gode tips, jeg sender dem videre til værkstedet.#:-)

leifi

• Gæst
RE: nye gummilister
« Svar #7 Dato: 11. December 2010, 16:20 »
Så har vi fået monteret nye gummilister i højre og venstre bagdør, samt fået ekstra gummilister henover både fordør og bagdør i begge sider. Pris: 3.631,50. Sammenlagt med betalingen for sidste år på 1.863,50 har det nu kostet os 5.495,00 kr. at få en bil, der forhåbentlig nu er vandtæt! Er det sjusk fra fabrikkens side, at man kun 3 1/2 år efter køb af en ny bil skal købe nye gummilister?

midph

• Gæst
« Svar #8 Dato: 11. December 2010, 18:03 »
..Hejsa..ja desværre er der ind imellem det man kalder en "mandags bil"..dem stødte vi også på ind imellem i min tid som mekker..det er bare surt show..det undrer mig blot at der ikke i dagens danmark hos Peugeot..en af danmarks mest solgte biler!!.. er en smule service fra deres side,når det drejer sig om disse tilfælde.."i min tid" hos volvo for mange år siden..blev der sendt en servicetekniker fra fabrikken,som tog stilling til disse sager som i 99% af tilfældende faldt ud til kundens fordel og repareret gratis..for fabrikkerne ved da godt, at der er disse mandagsbiler..desuden er det da god reklame for bilmærket med tilfredse kunder ..ik`sandt!!..mvh.