Forfatter Emne: 306 larmer  (Læst 1856 gange)

litt@u

• Gæst
306 larmer
« Dato: 06. December 2010, 15:07 »
den kommer med nogen underlige lyde fra forand. som om der er noget der skraber på. den er tjekket hos mit lokale værksted og de kan ikke finde fejlen. det er værere når der kommer læs på den.. 306 hdi fra 2000. kan det være et motor ophæg

origo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: 306 larmer
« Svar #1 Dato: 06. December 2010, 17:41 »
er det når du kører eller over bump eller.... prøv at forklare det bedre...  skraber... er det knirkelyd eller mere skurren? og som sagt kommer det ved bestemte hastigheder?

litt@u

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. December 2010, 18:50 »
jamen det er når jeg kører. nogen gangen meget andre lidt. nogen gange larmer den slet ikke. og det er hele tiden når jeg køre. lyder som en ankerplade der kører på skiven. men alt er tjekket. kunne måske også lyde som udstødning. men der er tjekket. og det kommer jo forand. jeg kan især høre det når jeg laver hjulspind i sne. når jeg skal køre:|

origo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 07. December 2010, 17:35 »
relativt simpel problem, hvis du selv kan fixe det. Det er mellemlejet der sidder i din højre trækaksel, altså midt på stangen.  Du kan se hvor smadret det er hvis du piller trækakselen af, og så har du to muligheder, købe en ny trækaksel eller leje, det er et ganske alm. leje til en halvtreller, men ikke hvis du spørger peugeot, så køster det straks 300kr + moms..o
« Senest Redigeret: 07. December 2010, 17:59 af origo »

litt@u

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. December 2010, 18:12 »
det troede min mekanikker også. så det er lige blivet skifte. og det hjælp ikke....