Forfatter Emne: Forskel på 206-modeller  (Læst 2330 gange)

norregaard

• Gæst
Forskel på 206-modeller
« Dato: 07. Marts 2011, 20:01 »
Hej,

Jeg er ved at investere i en brugt 206'er og ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med lidt baggrunds info.

Hvad er forskellen på en XR, XT og en S16 model?

S-modellen er, så vidt jeg har fundet ud af, en sports model?

PFT

palle1985

• Gæst
RE: kan se om jeg kan hjælpe lidt :D
« Svar #1 Dato: 06. April 2011, 16:02 »
Jeg har selv en peugeot 206 Performence s (eller hvordan det skidt staves) fra 2008 og den har stort set alt udstyr peugeot kunne proppe i den, altså sports sæder, læder rat, alu gearknop, alu pedaller og tankdæksel og GTI kofangere med tågelys, alt indfarvet osv.

Havde en ven der havde en XT model den har regncensor, del læder sæder, læderrat og lidt andet sjovt og så er det en 1.6 8v benzin motor med 90 hk så vidt jeg husker...

En S16 model er også en sports model med sports sæder og tågelygter og den har en 1.6 16v motor med 110 hk i stedet.

Topmoddel inden for peugeot 206 må være en Griffle eller noget i den stil, den har lædersæder, fuldautomatisk klima, læderrat, tågelys, alt indfarvet, og ja, vidst alt peugeot kunne finde på at smide i sådan en lille bil af lækker udstyr :D

Hvis der skal være noget power under hjelmen så skal du klart vælge en RC udgave med 177 hk og de bedste serie produkterede sæder man kan drømme om ( har jeg hørt)  ;)

Håber det kan hjælpe dig lidt i jagten på en 206 :D