Hej.
Tak for dit svar. Vi købte bilen sidste efterår, og har reklameret stort set siden start og medens der stadig var garanti på, men sælger kvier sig og siger det er normalt!!! Dog ikke så godt at en af svendene fortalte mig at de lige havde haft en lignende bil til service og der var intet af samme problemer. jeg tror vi har været på værksted mindst 10 gange siden vi købte bilen.Så lyste censor for katylasator, de sagde det var censoren og skiftede den, men den lyser stadig op til 3 dage af gangen.
Ved kørsel over dæksel med højre hjulpar, føltes det som om den løftede bagenden. Svaret var at det var normalt for en 2,2 da det var en særlig undervogn, men de afhjalp det lidt ved at pumpe ekstra tryk i dækkene.
Så var der og er stadig delvis høje klunk lyde fra venstre forende ved opretning efter højre sving. Det kan enddog mærkes op gennem pedalerne hvis du endnu ikke har flyttet foden efter f.eks gearskift.
det kan de heller ikke finde!
Venstre forlygte pære skiftet tre gange på 5 mdr. (Aldrig højre) Den har tiltider kunnet "bankes" igang igen, og havde dårlig forbindelse. Nu er den slukket igen...for 4. gang.
Ja så er der jo lige servo problemet, som selv side passageren kan mærke når man drejer.
Nåh ja. Den har været ude af sporing siden sidste besøg på værkstedet, (defekt sporingsanlæg
)det skulle have være rettet i går, men da jeg kom på værkstedet, havde han mandskabs mangel så jeg måtte køre hjem igen og fik ny tid i morgen..... Han havde glemt at ringe besked ang.... Havde ellers taget kage med til kaffen, men den fik jeg jo intet af.
Men ser vi bort fra alt dette, så kører den da fint, men surt at holde på værksted hver 3. uge. Har tidl. kørt Mazda i snart 20 år og har sammenlagt haft færre fejl på de år end med denne her i 5 mdr.
Jeg har nu kørt bil hver dag i næsten 40 år i forbindelse med mit job som service tekniker, så jeg har nogle hundrede tusinde kilometer på bagen, så det er lidt surt at værkstedet/sælger ryster på hovedet og forsøger at bortforklare. De har ikke løst ét eneste af problemerne endnu.
Så jeg ved ikke om jeg skal være
eller
Hilsen jean