Forfatter Emne: Skal jeg skifte min tandrem nu ?  (Læst 3728 gange)

Walterc

• Gæst
Skal jeg skifte min tandrem nu ?
« Dato: 24. Maj 2011, 13:06 »
Hej

Jeg har en Peugeot Partner HDI 1,6 fra 2006, som har gået lige over 63.000 km, det anbefales at min tandrem skal skiftes efter 5 år eller ved omkring 150.000 km, så vidt jeg ved. Jeg står overfor et bilskifte indenfor godt 4 måneder, jeg er i tvivl om jeg skal "spilde" de mange penge det koster at få den skfitet, eller jeg bare til forhandleren der skal købe min Partner, skal sige, den skal skiftes, jeg forventer ikke at få mere for den fordi tandremmen er skiftet. Jeg er samtidig lidt nervøs for om den skulle gå i stykker hvis jeg ikke får den skiftet, min fornuft siger mig, at nok siger de 5 år, men mon ikke den sagtens kunne kører 1 år mere hvis det skulle være ?

Nogen gode råd ?

sttn

• Gæst
RE: Skal jeg skifte min tandrem nu ?
« Svar #1 Dato: 24. Maj 2011, 17:02 »
Hej

lyt til det du mener ( skift den) det koster en krig hvis den går.

Der er jo også den mulighed at hvis du ved hvem der skal købe den ?
kan i jo dele udgiften til en ny rem/div. det gjorde jeg en gang ( forhandler) .

Hilsen
steen
« Senest Redigeret: 24. Maj 2011, 19:25 af sttn »

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 24. Maj 2011, 20:24 »
Hvis du sælger bilen i år, er de vel op til køberen at undersøge hvornår der skal skiftes Tandrem og filter.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

sttn

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25. Maj 2011, 19:46 »
Hej

Se nu kunne man jo få den tro det være i (ond) tro,at sælger solgt sin bil og vist at rem stod for tur.

Men er man ærlig under handlen er det jo fint nok, men jeg ville blive lidt ond i sulet hvis jeg køret og rem gik i stykker ,der er sikkert mange personer der bare ville køre ud i det blå, hvor mange tro i der ved noget om rem/kæder i motor ,der er kun hvis deres mek siger der til dem de bliver oplyst om dette ( bare en tanke?)

hilsen
steen

Walterc

• Gæst
« Svar #4 Dato: 26. Maj 2011, 09:48 »
Citér
sttn skrev:
Hej

Se nu kunne man jo få den tro det være i (ond) tro,at sælger solgt sin bil og vist at rem stod for tur.

Men er man ærlig under handlen er det jo fint nok, men jeg ville blive lidt ond i sulet hvis jeg køret og rem gik i stykker ,der er sikkert mange personer der bare ville køre ud i det blå, hvor mange tro i der ved noget om rem/kæder i motor ,der er kun hvis deres mek siger der til dem de bliver oplyst om dette ( bare en tanke?)

hilsen
steen

Jeg holder ikke tandrem oplysninger hemmelige for køber (forhandler), det her går ene og alene på om jeg skal spilde pengene mod bare (sikkert) at få mindre for bilen ved salg til oktober

Redman

• Gæst
« Svar #5 Dato: 26. Maj 2011, 10:37 »
Citér
Walterc skrev:
Hej

Jeg har en Peugeot Partner HDI 1,6 fra 2006, som har gået lige over 63.000 km, det anbefales at min tandrem skal skiftes efter 5 år eller ved omkring 150.000 km, så vidt jeg ved. Jeg står overfor et bilskifte indenfor godt 4 måneder, jeg er i tvivl om jeg skal "spilde" de mange penge det koster at få den skfitet, eller jeg bare til forhandleren der skal købe min Partner, skal sige, den skal skiftes, jeg forventer ikke at få mere for den fordi tandremmen er skiftet. Jeg er samtidig lidt nervøs for om den skulle gå i stykker hvis jeg ikke får den skiftet, min fornuft siger mig, at nok siger de 5 år, men mon ikke den sagtens kunne kører 1 år mere hvis det skulle være ?

Nogen gode råd ?

- Hvis du ikke køre hård og bare tager det med ro.. så skulle den gerne kunne holde 1 år måske endda 2. :) - Min gamle bil køre stadig på samme rem som den har kørt på i snart 9 år. Så bare du køre stille og roligt :) - Men det har selvfølgelig meget at sige hvordan du behandler bilen og om den står inde om natten osv. :)

Walterc

• Gæst
« Svar #6 Dato: 26. Maj 2011, 11:04 »
Citér
Redman skrev:
Citér
Walterc skrev:
Hej

Nogen gode råd ?

- Hvis du ikke køre hård og bare tager det med ro.. så skulle den gerne kunne holde 1 år måske endda 2. :) - Min gamle bil køre stadig på samme rem som den har kørt på i snart 9 år. Så bare du køre stille og roligt :) - Men det har selvfølgelig meget at sige hvordan du behandler bilen og om den står inde om natten osv. :)

Det er en Partner, den kan kun køres roligt :) den står i carport om natten :) Jeg har nu tjekket op på de tandremme regler fra Peugeot, og de siger kun man skal have den skiftet indenfor 5 år hvis motorgarantien skal varer ved op til 200.000 km, men ellers hedder det 10 år eller 150.000 km.

sttn

• Gæst
« Svar #7 Dato: 26. Maj 2011, 23:01 »
Hej W

Synes det er godt du ikke vil holde viden tilbage for evt køber, nu er jeg ikke inde i regler ang skift af rem på din model, men tænk nu hvis den gik sig en tur inden du slogte bilen,så ville du aldrig tilgive dig selv;).

Jeg er ret sikke på den næste bil vi skal købe bliver med kæde i motor,selv remmen koster intet med tid og div det koster. men  et motor rep det koster mere en et skift.

venlig hilsen
steen

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 27. Maj 2011, 12:00 »
Ifl FDM er motor cyklefolket mere glad for rem som kæde!
Valget var ikke svært for Claus Grøn-Nielsen, da han havde lyttet til Opel-sælgeren. Valgte man en bil med vedligeholdelsesfri knastakselkæde i stedet for en tandrem, der skal skiftes med jævne mellemrum, var der mange penge at spare i længden, sagde sælgeren.

Men da Claus Grøn-Nielsen for nylig startede sin Opel Vectra med en 2.2-benzinmotor fra 2007, som havde kørt 96.000 km, ville den ikke røre sig ud af stedet. Motoren snurrede, men det viste sig, at knastakselkæden var faldet af. Bilen blev sendt til den lokale AutoMester, der kendte til problemet og kunne reparere bilen for 20.000 kr.

– Et autoriseret Opel-værksted forklarede mig, at selvom jeg havde fået serviceret min bil hos dem, ville de ikke hjælpe. Bilen er nemlig for gammel, og lignende reparationer var løbet op i 40-50.000 kr., forklarede de. Men når de sælger bilen med den forudsætning, at knastakselkæden er vedligeholdelsesfri, bør de da hjælpe mig, siger Claus Grøn-Nielsen.

Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

morgan

• Gæst
« Svar #9 Dato: 27. Maj 2011, 14:02 »
forstår ikke...

Din bil er 5 år.  !!

Der skal skiftes tandrem ved 5 år, ellers ryger motorgaranti...

Hvis du sælger bil i det 5 år, så skal du informere ny køber at tandrem skal skiftes, for at holde garanti.

Hvis jeg var dig, så betalte jeg prisen og yde et godt service for ny køber.

For mig lyder det som om at du ikke vil betale... husk at du kan drages til ansvar, hvis motorskade når du har solgt bil.  Tandrem er skjult og du er bevist om det... Du kommer til at betale samtlige omkostninger ved mototskade begrundet af tandrems svigt....ca 20-50.000 kr...
« Senest Redigeret: 27. Maj 2011, 14:09 af morgan »

Walterc

• Gæst
« Svar #10 Dato: 02. Juni 2011, 11:45 »
Citér
morgan skrev:
forstår ikke...

Din bil er 5 år.  !!

Der skal skiftes tandrem ved 5 år, ellers ryger motorgaranti...

Hvis du sælger bil i det 5 år, så skal du informere ny køber at tandrem skal skiftes, for at holde garanti.

Hvis jeg var dig, så betalte jeg prisen og yde et godt service for ny køber.

For mig lyder det som om at du ikke vil betale... husk at du kan drages til ansvar, hvis motorskade når du har solgt bil.  Tandrem er skjult og du er bevist om det... Du kommer til at betale samtlige omkostninger ved mototskade begrundet af tandrems svigt....ca 20-50.000 kr...

Som jeg tidligere har udtalt, jeg har og vil ikke holde noget hemmeligt for køber, min bekymring lå alene i om jeg bør være nervøs for en tandrem der har kørt 63000 km de seneste 4 år og ca 10 måneder.

Hvor om alt er, så har jeg nu købt ny bil, VW Caddy :) fik solgt den gamle til 80k. Oplyste køber (VW) om at min bil stod til tandrem skift for at overholde motorgaranti. Forhandleren brugte lidt tid på at undersøge om det var nødvendigt for hans vedkommende, og vendte tilbage med et nej, rart at sparer pengene og jeg skulle heller ikke bekymre mig om at den ville gå, da hans værksted sagde det var lidt hysteri at skifte en tandrem så tidligt, de må vel vide hvad de taler om.