Ifl FDM er motor cyklefolket mere glad for rem som kæde!
Valget var ikke svært for Claus Grøn-Nielsen, da han havde lyttet til Opel-sælgeren. Valgte man en bil med vedligeholdelsesfri knastakselkæde i stedet for en tandrem, der skal skiftes med jævne mellemrum, var der mange penge at spare i længden, sagde sælgeren.
Men da Claus Grøn-Nielsen for nylig startede sin Opel Vectra med en 2.2-benzinmotor fra 2007, som havde kørt 96.000 km, ville den ikke røre sig ud af stedet. Motoren snurrede, men det viste sig, at knastakselkæden var faldet af. Bilen blev sendt til den lokale AutoMester, der kendte til problemet og kunne reparere bilen for 20.000 kr.
– Et autoriseret Opel-værksted forklarede mig, at selvom jeg havde fået serviceret min bil hos dem, ville de ikke hjælpe. Bilen er nemlig for gammel, og lignende reparationer var løbet op i 40-50.000 kr., forklarede de. Men når de sælger bilen med den forudsætning, at knastakselkæden er vedligeholdelsesfri, bør de da hjælpe mig, siger Claus Grøn-Nielsen.