Forfatter Emne: skæve skiver på 306??  (Læst 1912 gange)

kasper

• Gæst
skæve skiver på 306??
« Dato: 27. September 2005, 14:22 »
hej ejg har lige købt en 306 fra 97. den er nysynet og skiverne der sidder på er 16 dage gamle, men det føles som om de allerede er skæve når jeg bremser. det skal lige siges at bilen ikke har været kørt hårdt siden bremserne er monteret. kan det være rigtigt at jeg er nød til at dreje skiverne ned??
hvilke fejl og mangler skal jeg iøvrigt være opmærksom på denne model det er en 1,6 med små 100000 på klokken. jeg har lagt mærke til at sædevarmen i førersædet ikke virker ellers har jeg ikke kunne finde noget.

Jeg håper at der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt.

Mvh.   KasperB)

NiCoL

• Gæst
RE: skæve skiver på 306??
« Svar #1 Dato: 27. September 2005, 19:54 »
De skiver er vel ikke købt i T hansen? :)

jesper-mi16

• Gæst
RE: skiverne.
« Svar #2 Dato: 29. September 2005, 08:40 »
bare lige sådan det generel info: køb aldrig noget i T-hansen, har en kollega der ville spare 22kr. ved at købe en olie filter derinde, motoren, døde. brændte sempelthen af. så for at spare de få kr. så køb enten ved diverse reservedels lagere. eller peugeot selv. jeg personligt ville aldrig købe noget som helst i T-hansen. de er bare for skod.

men det kan allerhøjst gå så galt at du er nød til at dreje skiverne ned, og så se om det hjælper. men ellers osse lige tjek om klodserne sidder rigtigt. håber det kommer til at funke igen. mvh jesper.:D

kasper

• Gæst
RE: skæve skiver på 306??
« Svar #3 Dato: 29. September 2005, 12:30 »
Hej. næ skiverne er desværre originale, men det er sælger der har fået dem skiftet, så jeg har ikke regningen. men jeg kontaktede den lokale peugeot pusher han sagde at det ikke var helt ualmindeligt, selv på ret nye skiver, men han tilbød at dreje dem ned for mig, så nu må vi se.

KasperB)