Forfatter Emne: Aircondition siger som en radiator der skal luftes ud??  (Læst 2273 gange)

kristofferkb

• Gæst
Hej forum,

Forleden da jeg tændte min aircondition (tænder den ca. hver 14. dag iht. instruktionsbogen for at holde den ved lige), kom der sådan en "sydende" lyd, lidt ligesom en radiator der skal luftes ud, dvs. hvor der ikke er vand nok i?

Er der nogen der ved hvad denne lyd kommer af og hvad man kan gøre ved det?
Min umiddelbare tanke er at aircon-systemet måske mangler væske - og kan man mon påfylde dette selv eller skal den på værksted?

Jeg synes at kunne mærke at den køler fint nok, men nu var det heller ikke så varmt i vejret den dag jeg testede det.

På forhånd tak for svar!

MVH
Kristoffer K. B.

sttn

• Gæst
RE: Aircondition siger som en radiator der skal luftes ud??
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2011, 15:38 »
Hej

Sådan kan vores også lyde , men virker fint stadig (05)

Skovby

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 28. Maj 2011, 16:15 »
Nej du kan ikke selv fylde kølemiddel på dit A/C anlæg med mindre at du har en maskine til det og godkendt bevis for at du må gøre det. Så afsted på værksted med den

kristofferkb

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2011, 17:49 »
Tak for svar begge to!

sttn:
Stopper lyden nogle gange hos jer eller?

EvtSkovby:
OK, jeg lader vær at forsøge noget selv så, men mener du det kan være manglende væske i systemet der giver den lyd?
Og hvis den mangler væske skal jeg så også regne med omkostninger til at værkstedet skal finde "hullet" i A/C-systemet eller er det normalt at A/C taber lidt væske over tid (det er 2 år og 12.000km siden jeg sidst fik A/C-service).

MVH
Kristoffer K. B.

Skovby

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 28. Maj 2011, 19:19 »
Et tab på 10 % af kølemiddel på et år er ikke unormalt og betyder nødvendigvis ikke at der er en utæthed.. Men kør den til mekaniker og så få lavet et A/C eftersyn

kristofferkb

• Gæst
« Svar #5 Dato: 28. Maj 2011, 21:34 »
OK jeg kører den på værksted så :)
Tak for jeres svar!