Hej Folkens - Håber i kan give mig et fif med på vejen her.
I Januar måned, købte jeg en peugeot 407 - og den er vi sådan set vældigt glad for. Men eftersom det gik hen og blev varmere i vejret - måske vi konstatere at klimaanlæget ikke virker optimalt. Så jeg havde en kammerat til at kigge på det (Som har arbejdet med Aircon før) og man mente jeg skulle tage kontakt til Forhandleren/Værkstedet hvor jeg har købt bilen - da det øjensynligt var det galt, at jeg nok skulle have kølemiddel på - og eftersom jeg stadig har garanti på dyret (6mdr fuld mekanisk & teknisk) tænkte jeg ... "Fair nok, vi ringer derop og hører dem af, hvordan og hvorledes..."
Jeg ringer derop i morges ... Og kan efter samtalens udfald sige, at jeg er godt misfornøjet... Den operation kunne man ifølge værkstedslederen ikke sætte under garantien, da det var en serviceydelse... (Bilen blev leveret med Leveringsservice og et ekstra udviddet service... + de har været inde og lave det defekte varmeanlæg som de fleste 407'ere lider under ) Så det ville koste 1000,- kr hos dem at få serviceret Aircon .... og så tænker jeg sådan lidt "What???" - Kunne man ikke have tjekket det for små 5 mdr siden?? ... og så havde han den frækhed at sige ... "Jamen, det var jo meget normalt at tjekke om Airconditionen virkede... " - Du er problemet så, at de færreste Danskere har lyst til at tjekke hvor koldt aircon er/kan blive når der er -15 grader udenfor på det tidspunkt ...
Hvad siger i gutter? - Hvordan skal jeg forholde mig... må jeg æde det argument med at det en serviceydelse? ... Skal jeg bare acceptere at tja, skulle bare ha været klogere? - Eller mener i, man sagtens bør kunne få sådan noget under garantien?!