Forfatter Emne: Peugeots serviceaftaler?  (Læst 1518 gange)

Anders_MP

• Gæst
Peugeots serviceaftaler?
« Dato: 01. Juli 2011, 10:07 »
Jeg skal hente min nye Peugeot 308 st. om en måned og har i den forbindelse overvejet at tegne en serviceaftale på 5 år / 125.000 km så jeg har kontrol over serviceomkostningerne.

Jeg vil dog gerne høre hvilke erfaringer I har med Peugeots serviceaftaler. Er man godt dækket ind eller skal man stå og forhandle ved hvert værkstedsbesøg? Er der ting som IKKE er dækket og som man kunne forvente var dækket ind?

Der er ingen detaljeret info på Peugeot.dk og forhandleren har ikke nogle brochurer...

Tak!
Anders

morgan

• Gæst
RE: Peugeots serviceaftaler?
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2011, 11:06 »
Citér
Anders_MP skrev:
Jeg skal hente min nye Peugeot 308 st. om en måned og har i den forbindelse overvejet at tegne en serviceaftale på 5 år / 125.000 km så jeg har kontrol over serviceomkostningerne.

Jeg vil dog gerne høre hvilke erfaringer I har med Peugeots serviceaftaler. Er man godt dækket ind eller skal man stå og forhandle ved hvert værkstedsbesøg? Er der ting som IKKE er dækket og som man kunne forvente var dækket ind?

Der er ingen detaljeret info på Peugeot.dk og forhandleren har ikke nogle brochurer...

Tak!
Anders

Hejsa
Jeg har ikke tegnet en aftale da jeg købte min.
Forventede ikke fatale fejl, og de fejl der skulle opstå, så var det under garanti.

Jeg er glad for det... Hvis du lægger alle de penge sammen og tager konta service, så er det fandme dyrt.... Men "OK"  det kræver også at bil ikke får en fatal fejl.

Anders_MP

• Gæst
RE: Peugeots serviceaftaler?
« Svar #2 Dato: 01. Juli 2011, 11:35 »
Hej Morgan!

Jeg synes jeg havde en del dyre reparationer på min bil i perioden fra 3. til 5. år og da jeg har noteret alle regninger i Excel kan jeg se at det kostede mig over 1.000 kr / måned i den periode i snit. Derfor synes jeg det er mere oplagt at betale 530 kr / måned i hele perioden. En del af beløbet i garantiperioden (2 år) er så spildt, men jeg får da betalt eftersynene + reservebil i den periode...

Jeg arbejder i forsikringsbranchen og kan se fordelen ved en forventelig fast udgift i forhold til at "satse" og så risikere uventede / store regninger ;)

Kommentarer fortsat MEGET velkomne!