Forfatter Emne: 308 blinklys problem  (Læst 1951 gange)

DavidP

• Gæst
308 blinklys problem
« Dato: 06. Juli 2011, 18:25 »
Hej,

Jeg har en 308 fra 2008, hvor blinklyset opfører sig underligt.
Det er begyndt at blinke med dobbelt hastighed når jeg blinker til både højre og venstre. Tænder jeg derimod havariblinket, så blinker alt som normalt.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Pft.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 308 blinklys problem
« Svar #1 Dato: 06. Juli 2011, 19:08 »
Er der monteret anhængertræk på bilen  , hvis ja så har du ikke en adapter siddende  fra 13 pol til 7 pol vel ?  for så tror den der er en anhænger på men måler ikke noget forbrug på lyset    hvis du har træk men ikke noget siddende i  sidder kontakten nok fast i stikket

DavidP

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. Juli 2011, 19:29 »
Citér
KHJ skrev:
Er der monteret anhængertræk på bilen  , hvis ja så har du ikke en adapter siddende  fra 13 pol til 7 pol vel ?  for så tror den der er en anhænger på men måler ikke noget forbrug på lyset    hvis du har træk men ikke noget siddende i  sidder kontakten nok fast i stikket

Hmm. Den har anhængertræk..jeg har kun haft den i 1/2 år, og har ikke kørt med trailer, så jeg tvivler på at det er problemet. Men jeg chekker lige.

DavidP

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2011, 22:10 »
Nej, det lade ikke til at have været problemet.

Jeg kommer dog i tanke om at der muligvis kan have stået vand i stikket i lørdags under skybruddet, da jeg først fik flyttet bilen sent. Blot underligt at jeg så kan køre både søndag og på arbejde idag uden problemer, og at det først sker på vej hjem fra arbejde..

Andre forslag? :-)

DavidP

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. Juli 2011, 10:48 »
KHJ,

Tak for dine pointers alligevel!
Nu tjekkede jeg lige stikket til anhængertrækket igen. Det viste sig, at den kontakt som registrerer om noget er tilkoblet stillet var skubbet ind. Den sad lidt fast, da der var kommet skidt i den. Jeg rengjorte kontakten efter bedste evne så den blev skubbet ud, og nu virker lyset som det skal :)