Forfatter Emne: Generatorrem!  (Læst 2438 gange)

• Gæst
Generatorrem!
« Dato: 26. September 2005, 15:05 »
Hej derude!

Jeg har brug for lidt proffesionel bistand!!

Jeg har gennem længere tid haft problemer med min genratorrem i min 206'er! Motoren giver en svag form for hakkelyde når man starter fra fuld stop. Ikke det store problem, men det er fandme irriterende i længden!

Jeg har nu haft den til eftersyn 2 gange. Første gang blev remmet tilsyneladende strammet og problemet var borte. Jubii! Lyden kom dog igen efter ca. 4-6 uger, hvorefter den igen fik et eftersyn. Her blev generatorremmen skiftet. Problemet er nu igen vendt tilbage.

Det er sq dyrt i længden sådan at sende sin dyt til eftersyn!

Mit spørgsmål er så dette: Er der nogen der kan fortælle mig hvor svært det er selv at stramme sin generatorrem? Det ville sq gøre min hverdag lettere (og billigere!!)!!

Tak for hjælpen so far...!
Martin

• Gæst
RE: Hvaaaadd!!
« Svar #1 Dato: 27. September 2005, 12:52 »
Er der virkelig ingen der kender til mit problem??? Dét kan da vist ikke helt passe!!!

En forventningsfuld Martin

JR Peu406geot

• Gæst
RE: Generatorrem!
« Svar #2 Dato: 28. September 2005, 19:20 »
Ekstremt svært at forklare i et forum :|

Hvis man som jeg arbejder med den slags, syntes man jo det er nemt, men hvis man nu er bager til daglig og aldrig har set en motor før, så er det jo nok lidt sværere, ergo er det nok ikke lige til at generalisere og sige hvor svært det er :(

Du må da kende en aller anden som har lavet lidt ved en bil før der lige kan vise dig det.....eller hva ??

J.R.

jesper-mi16

• Gæst
RE: generator rem.
« Svar #3 Dato: 29. September 2005, 08:35 »
hvis ikke lige det var fordi du boede i KBH. så ville jeg sgu gerne komme og vise dig det. vi skal jo hjælpe hinanden. "den ene hånd vasker den anden" men som JR skrev, find en ven eller en lokal mekaniker, hvor du lige må få lov til at lure af hvordan han gør. håber du får løst problemet. mvh. jesper. B)

kim johansen

• Gæst
RE: generatorrem
« Svar #4 Dato: 22. Oktober 2005, 13:58 »
Hejsa
Jeg har selv en 206, hvor min generator blev rykket  ca 10 cm, således at en ny rem blev noget længere. Påstod at det var en medfødt fejl på 206 med generatoren pladseret forkertB)