Forfatter Emne: Endnu et sænkningsspørgsmål vedr. Pug206  (Læst 3677 gange)

MadMouse

• Gæst
Endnu et sænkningsspørgsmål vedr. Pug206
« Dato: 27. Oktober 2005, 13:30 »
Jeg har en Peugeot 206 1.6XS fra '99.
Vil jeg kunne bruge dette sænkningssæt og er 950,- en god pris?
Kan jeg få den synet med det sæt på? det er jo mere end de lovlige 40mm.
Hvorfor er der fjedre til bagved? Troede jeg ikke der var!?
--------------------------------------------------------------------

Peugeot 206 20-70-002-01-20 Eibach

Passer til Peugeot 206:

1,1 / 1,4 / 1,6 / 2,0 S16 / 1,4 HDI / 1,9 D / 2,0 HDI

Årgang 09.98 - og frem.

Sænker 45-50 mm for og 30 mm bag.

950,00 DKK

NiCoL

• Gæst
RE: Endnu et sænkningsspørgsmål vedr. Pug206
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2005, 18:42 »
Citér
MadMouse skrev:
Jeg har en Peugeot 206 1.6XS fra '99.
Vil jeg kunne bruge dette sænkningssæt og er 950,- en god pris?
Kan jeg få den synet med det sæt på? det er jo mere end de lovlige 40mm.
Hvorfor er der fjedre til bagved? Troede jeg ikke der var!?
--------------------------------------------------------------------

Peugeot 206 20-70-002-01-20 Eibach

Passer til Peugeot 206:

1,1 / 1,4 / 1,6 / 2,0 S16 / 1,4 HDI / 1,9 D / 2,0 HDI

Årgang 09.98 - og frem.

Sænker 45-50 mm for og 30 mm bag.

950,00 DKK

Hvis det kun koster 950 lyder det ikk sandsynligt  at der også er bagved... Der er de der stænger som jeg ikk kan huske navnet på..
Men med XS'eren er jeg ikk helt sikker på at de passer på, der skal du ringe til dem der forhandler dem og høre...
Det kan godt være lovligt at sænke den meget, det ved forhandleren om de er TUV godkendt, og hvis de ikk, er ryger den heller ikke gennem syn... Så behold dit originale og smid det på til syn.. :)
« Senest Redigeret: 27. Oktober 2005, 19:22 af NiCoL »

MadMouse

• Gæst
RE: hmm.. Er det virkelig så besværligt?
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2005, 11:57 »
Hej igen.

Alle fjedre er TÜV godkendt - har jeg lige tjecket op på. Betyder de at de vil gå igennem syn?
Og har fundet ud af at de 950,- kun er for de to fjedre foran.

Jeg har hørt at man kan få 'hjælpe-fjedre' bagpå? Sådan at når den er sænket, at bilen ikke synker så meget. Hvordan foregår det og hvad koster det?

Jeg ringede til et værksted. De skulle ha 1300,- incl. moms for at sænke den foran. Hvis de skulle sænke den bagpå (Og det skal den selvfølgelig!) så skulle jeg betale pr. timepris udover de 1300,- -da det kunne være de ikke kunne skille de der torsions-stænger ad. Hvad løber det så ikke op i? ER DER IKKE NOGEN HER PÅ FYN DER KAN SÆNKE DEN!!!???!! :-)

NiCoL

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28. Oktober 2005, 13:40 »
Citér
MadMouse skrev:
Hej igen.

Alle fjedre er TÜV godkendt - har jeg lige tjecket op på. Betyder de at de vil gå igennem syn?
Og har fundet ud af at de 950,- kun er for de to fjedre foran.

Jeg har hørt at man kan få 'hjælpe-fjedre' bagpå? Sådan at når den er sænket, at bilen ikke synker så meget. Hvordan foregår det og hvad koster det?

Jeg ringede til et værksted. De skulle ha 1300,- incl. moms for at sænke den foran. Hvis de skulle sænke den bagpå (Og det skal den selvfølgelig!) så skulle jeg betale pr. timepris udover de 1300,- -da det kunne være de ikke kunne skille de der torsions-stænger ad. Hvad løber det så ikke op i? ER DER IKKE NOGEN HER PÅ FYN DER KAN SÆNKE DEN!!!???!! :-)

Ja så går den igennem syn.. De hjælpefjedre koster ikke over 100 kr... De fåes i Bilxperten ved jeg... Hmm 1300.. Du må da kende en mekaniker der lige kan sætte det på sort...?

MadMouse

• Gæst
RE: Har nu fundet en mekaniker..!
« Svar #4 Dato: 02. November 2005, 09:35 »
Hej igen,

jeg har nu fundet en mekaniker som vil lave det billigt (måske!). Han siger at det kan blive dyrt hvis jeg skal have den sænket bagved. Og at det nok koster mig en ny bagbro!! Kan det virkelig passe??? Min Pug206 er fra 2000. Er de virkelig altid så svære at sænke bagved fordi de er knap 6 år gamle?

106Diesel

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. November 2005, 19:18 »
Så vidt jeg ved er der torsions stænger bag på sådan en 206, så det er ikke det store problem, kan du sænke som du syntes. Og hvis der er tüv på fjedrerne og forlygterne ikke er under 50cm fra vejen har du ikke problemer med syn, husk dog at gemme tüv atesten. Køb event en Hayens bog, der skulle det gerne være vist med hensyn til sænkningen bag til..