Forfatter Emne: ventilløfter og vacumslangen på turboen  (Læst 2957 gange)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Dato: 10. November 2011, 11:15 »
ventilløfter er det en dyr operation, evt ca pris for sådan en operation.

vacumslangen på turboen, er det den der bliver ført med et rør af metal og bliver tilsluttet af en stump (ca. 5 cm) gummi slange på wastgaten.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #1 Dato: 10. November 2011, 13:11 »
jeg kan måske hjelpe med den her
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #2 Dato: 10. November 2011, 17:40 »
Hvis det er en  136 hk  så er der rør imellem  .  hvis den er med Bi turbo så er der en DW12  2,2 HDI

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #3 Dato: 10. November 2011, 17:57 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis det er en  136 hk  så er der rør imellem  .  hvis den er med Bi turbo så er der en DW12  2,2 HDI


det er en 2,0 hdi RHR (DW10BTED4)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #4 Dato: 10. November 2011, 19:28 »
Ja RHR der er rør imellem  , hvorfor vil du skifte løftere ?  det er et større arbejde da der skal skiles meget ad  knasten til indsugning sidder under manifold og er ikke synlig da  den bliver trukket af kæde fra  udst. knasten   så lidt større operation

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #5 Dato: 10. November 2011, 19:54 »
Citér
KHJ skrev:
Ja RHR der er rør imellem  , hvorfor vil du skifte løftere ?  det er et større arbejde da der skal skiles meget ad  knasten til indsugning sidder under manifold og er ikke synlig da  den bliver trukket af kæde fra  udst. knasten   så lidt større operation

den er begyndt med at larme formeget, altså ventilbanken.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

midph

  • Gæst
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #6 Dato: 10. November 2011, 20:09 »
..ja kunne også godt tænke mig at høre et ca prisoverslag på den operation..min er også begyndt at tikke i ventilerne..ville godt ha`den blev lige så støjsvag som før i tiden ;-))

rem-dk

  • Gæst
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #7 Dato: 10. November 2011, 20:53 »
Glem nu ikke at Peugeot har 200.000 km motorgaranti hvis man får serviceret sin bil hos dem!!
Den garanti dækker også ventilløftere.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #8 Dato: 10. November 2011, 20:55 »
Citér
rem-dk skrev:
Glem nu ikke at Peugeot har 200.000 km motorgaranti hvis man får serviceret sin bil hos dem!!
Den garanti dækker også ventilløftere.

Min har kørt 360000
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

rem-dk

  • Gæst
RE: ventilløfter og vacumslangen på turboen
« Svar #9 Dato: 10. November 2011, 21:47 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
rem-dk skrev:
Glem nu ikke at Peugeot har 200.000 km motorgaranti hvis man får serviceret sin bil hos dem!!
Den garanti dækker også ventilløftere.

Min har kørt 360000


Ok, så er der nok ikke meget at hente der.:(