Forfatter Emne: Dækene skraber på  (Læst 1851 gange)

Frost

• Gæst
Dækene skraber på
« Dato: 21. November 2005, 14:53 »
Jeg har lige fået sat helårsdæk på min 106 fra 92'. Dækkene er smallere end dem der sad på før, men når jeg nu drejer skraber dækene på karossen. Ikke i toppen af hjulkassen, men den side af dækket der vender ind mod karossen. Der er i forvejen ik mere end 1 cm mellem dæk og karossen.
Det skal lige siges at det kun er baghjulene det drejer sig om.

Men det virker bare underligt at den gør det når dækene er smallere end dem der sad på før, og det er de samme fælge de sidder på.

Hvordan får jeg evt. løst mit problem?
« Senest Redigeret: 21. November 2005, 14:56 af Frost »

106Diesel

• Gæst
RE: Dækene skraber på
« Svar #1 Dato: 21. November 2005, 16:45 »
Havde det samme problem på en ax'er fra '91 jeg havde, grunden til den gør det nu er sikkert at indpresningen ikke er den samme på vinter og sommer hjul, det er dog sikkert bøsningerne i bagakslen der er ved at være godt brugte. Skråner hjulet(ne) meget ind foroven? hvis de gør det ved du hvad klokken har slået, desværre. Jeg købte en brugt bagaksel hos en hugger til 1200.- var billigere end at begynde at rep på den gamle. Held og lykke med det ;)

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Dækene skraber på
« Svar #2 Dato: 21. November 2005, 21:48 »
Er rulleomkredsen den samme? selvom du sætter smallere dæk på, kan profilen være for stor. Så kan de godt skrabe på. Ellers kan det som skrevet ovenover være indpresningen på fælgene den er gal med (ET).
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.