Forfatter Emne: additiv til partikelfilter 407 2.0 HDI SR for høj mængde  (Læst 2754 gange)

SKP

• Gæst
additiv til partikelfilter 407 2.0 HDI SR for høj mængde
« Dato: 10. December 2011, 12:40 »
er der nogen der har oplevet dette, eller kan forklare mig hvilke fejl det evt kunne være. tror måske det er filteret i additiv tanken der måske skal skiftes, nogen peugeotmekanikere der kan be eller afkræfte dette.
den hælder for meget additiv i tanken efter tankning.

silverfox

• Gæst
RE: additiv til partikelfilter 407 2.0 HDI SR for høj mængde
« Svar #1 Dato: 11. December 2011, 13:24 »
Der er ikke noget filter i additiv tanken. Fejlen ligger i tankklap føleren som fortæller additiv styringen at der skal påfyldes additiv. Der indsprøjtes additiv hver gang tankklappen åbnes.

SKP

• Gæst
RE: ok
« Svar #2 Dato: 13. December 2011, 19:32 »
okay, har prøvet at nulstille via bosch testeren men den kommer bare med en fejmeddelelse igen, skal man ned og tanke for at den nulstiller sig selv igen

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 13. December 2011, 22:44 »
Du skal få kontrolleret tankdækselsensoren  , hvis der er fejl på den kan den pumpe hele indholdet af additiv i tanken på ret kort tid  , der er tit fejl på dem

SKP

• Gæst
RE: tankdækselsensor
« Svar #4 Dato: 16. December 2011, 12:12 »
sådan en sensor hvad koster den ca ? for de var noget griske da jeg spurgte om fejlen nede på peugeot værkstedet, man kunne næsten se dollars tegnene i øjenen på edm 10.000 for en ny pumpe rend mig ! er det noget du har skiftet meget af ?

SKP

• Gæst
RE: sensor og styreboks
« Svar #5 Dato: 20. December 2011, 23:05 »
har skiftet sensoren og nulstillet men fejlen bliver ved med at komme.
Kan det passe at der kan forekomme fejl på styreboksen og den derfor sender for meget addivitv i. den sender 128 mg i når jeg tanker og tror den skal ligge mellem 20 og 40 mg ca.
nogen der har erfaring med dette.

Sir Lasse

• Full Member
    • Vis profil
RE: elboks eller partikelfilter
« Svar #6 Dato: 21. December 2011, 06:43 »
Hey

hvor gammel er dit partikelfilter ?? hvor mange km har det kørt ??
prøv udskifte din elboks... det har ihvertfald gjort at min ikke bruge dette væske
Thanks

Sir Lasse

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 21. December 2011, 22:06 »
Citér
SKP skrev:
har skiftet sensoren og nulstillet men fejlen bliver ved med at komme.
Kan det passe at der kan forekomme fejl på styreboksen og den derfor sender for meget addivitv i. den sender 128 mg i når jeg tanker og tror den skal ligge mellem 20 og 40 mg ca.
nogen der har erfaring med dette.

Det kunne jeg godt tænke mig og vide hvor du får de data fra  , 128 gram  svarer ca til 2,5 liter væske som igen svarer til 135000 km kørsel  og det pumpes ikke over hver gang der tankes
« Senest Redigeret: 21. December 2011, 22:24 af KHJ »

SKP

• Gæst
RE: mg
« Svar #8 Dato: 23. December 2011, 08:03 »
nu skrev jeg også mg altså milligram.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 23. December 2011, 18:56 »
Citér
SKP skrev:
nu skrev jeg også mg altså milligram.

Ja det så jeg godt  , men det bliver ikke beregnet i mg så derfor tog jeg det som en skrivefejl  , men et sted må du have set