Forfatter Emne: Peugeot 308 sw lyd foran rattet  (Læst 2432 gange)

Davidusaf

• Gæst
Peugeot 308 sw lyd foran rattet
« Dato: 08. Januar 2012, 15:42 »
Hej jeg har en halvanden år gammel 308 sw som jeg er meget glade for. Men for måned siden har jeg lagt mærke til en banke lyd foran eller under rattet omkring instrumentbræt. Det er svært at lokalisere, men lyden kommer typisk når jeg køre over nogle ujævn veje, det lyder som en boks der banke ind i mod nogle, den har Været på værksted men det lykkes ikke at finde fejlen da den ikke kommer konstant.
Hvis nogle af jer der ved eller kender hvad fejlen kan være vil det være meget stort hjælp, vil meget gerne få den ordnet inden granti udløber.
På forhånd tak
« Senest Redigeret: 08. Januar 2012, 15:44 af Davidusaf »

morgan

• Gæst
RE: Peugeot 308 sw lyd foran rattet
« Svar #1 Dato: 08. Januar 2012, 15:52 »
Citér
Davidusaf skrev:
Hej jeg har en halvanden år gammel 308 sw som jeg er meget glade for. Men for måned siden har jeg lagt mærke til en banke lyd foran eller under rattet omkring instrumentbræt. Det er svært at lokalisere, men lyden kommer typisk når jeg køre over nogle ujævn veje, det lyder som en boks der banke ind i mod nogle, den har Været på værksted men det lykkes ikke at finde fejlen da den ikke kommer konstant.
Hvis nogle af jer der ved eller kender hvad fejlen kan være vil det være meget stort hjælp, vil meget gerne få den ordnet inden granti udløber.
På forhånd tak

Hej min ven

Du har en defekt stabilisator arm.. tror ikke på bære kugle.
Den skiftes på garanti..... jeg har en 207 SW 2010 og jeg har fået skiftet 2 stabilisator arme.

Davidusaf

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08. Januar 2012, 15:57 »
Ok tak for det :D jeg må få dem til at kigge på den
« Senest Redigeret: 08. Januar 2012, 15:57 af Davidusaf »

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08. Januar 2012, 17:33 »
har selv sådan en bil. fik skiftet ratstamme, men det kan mærkes i rattet.

Davidusaf

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. Januar 2012, 18:16 »
ok er det  når du drejer?

larsK

• Gæst
« Svar #5 Dato: 11. Januar 2012, 20:44 »
Når jeg køre over uhjævnheder kunne man høre en klapre lyd under rattet også kunne man mærke det i rattet.

pegot406

• Gæst
RE: Underlig lyd foran rattet
« Svar #6 Dato: 12. Januar 2012, 10:07 »
Tror umiddelbart ikke at det er en stabilisator arm for hvis du har været på værksted og beskrevet fejlen for dem, så ville de have fundet ud af det. Stabilisator armen lyder mere som høje klonk og er specielt tydelige når du kører over små huller i vejen eller de såkaldte speedbumps.

Davidusaf

• Gæst
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2012, 20:57 »
tak for svaret, jeg må prøv få værksted til at kigge igen

Davidusaf

• Gæst
« Svar #8 Dato: 18. Januar 2012, 20:57 »
Citér
larsK skrev:
Når jeg køre over uhjævnheder kunne man høre en klapre lyd under rattet også kunne man mærke det i rattet.

jeg kan ikke mærke noget på rattet, men ellers lyder meget rigtig