Forfatter Emne: Peugeot 307HDI, turbo-indstilling?  (Læst 2091 gange)

Allank

  • Gæst
Peugeot 307HDI, turbo-indstilling?
« Dato: 24. Februar 2012, 14:08 »
Hej Peugeot freaks..

Jeg har en Peugeot 307 2.0 HDI 137hk årgang 2004, motorkode RHR.

Jeg har skiftet vakuum aktuator med potensometer, på denne bil, og i følge Peugeot skal den grundindstilles. ( Og selvfølgelig også vakuumventilen)

I følge dem skal der være med 0,7bar i vakuum direkte på dåsen, også skal der måles 4,2Volt på signal ledingen, også ligger med sims i mellem indtil det passer. Det kan jeg også fint og udmærket få den til, men bilen køre mega dårligt med det. Når den får let gas, så ruller den op og ned(Lyder som ladetrykket der køre op og ned)

Hvad har jeg gjordt gal??

Der er ingen motorfejl på den

MVH Allan K!

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307HDI, turbo-indstilling?
« Svar #1 Dato: 24. Februar 2012, 20:20 »
jeg kender proceduren, dur har brugt og har gjort der før på en citroen c4...

nå men det jeg egentlig ville sige var at jeg har haft en citroen c5 hvor partikelfilteret var stoppet således at bilen, kørte på amme måde
føles som bilen tager gassen af og på ved 1500-1800 o/min
Heino Hansen Citroën tekniker

Allank

  • Gæst
RE: Peugeot 307HDI, turbo-indstilling?
« Svar #2 Dato: 26. Februar 2012, 21:30 »
Jeg har også overvejet det.

Men kan du bekræfte at det er de 4,2Volt jeg skal måle 0,7bars vakuum?

Bilen har blandet, haft defekt EGR ventil, og defekte gløderør, så har bilen ikke kunne regenerar ordenligt. Men kunden køre hverdag fra Viborg til Århus retur, så den får faktisk kun lange pendler tur, men med 225xxxkm på bagen slider det nok også på filtret.

Allan

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307HDI, turbo-indstilling?
« Svar #3 Dato: 08. Marts 2012, 19:49 »
beklager det sene svar

ja jeg kan godt bekræfte de 4,2 volt,
Heino Hansen Citroën tekniker