Forfatter Emne: Speedometer falder i TS6  (Læst 2075 gange)

nsonne

• Gæst
Speedometer falder i TS6
« Dato: 29. Februar 2012, 10:35 »
Hellow.
Min TS6'ers speedometer falder til 0, stort set hver gang jeg kører motorvej i længere end 10 min. så kommer det op, når jeg jokker lidt på sømmet, og så falder det igen, osv. efter 3 - 4 gange bliver det så oppe, og falder ikke til 0 længere, på DEN køretur.

Hva faen kan det være?

Mvh Sonne

Gudik

• Gæst
RE: Speedometer falder i TS6
« Svar #1 Dato: 29. Februar 2012, 13:20 »
Jeg har samme problem med min 406.
Nogle gange falder speedo nålen bare i nul.

Jeg har læst lidt rundt jeg på forummet, og kommet frem til at det oftest er speed sensoren på gearkassen der står af :)

Jeg har endnu ikke selv skiftet min, så skal ikke kunne sige om det er tilfældet ved mig også :)

Dog har jeg også læst følgende;
"Speedometer fejlen er ofte dårlig forbindelse i stikket til sensoren eller en af de 4 lodninger på speedometer spolen og lodninger på stikforbindelsen fra det store print til det lille på spedometer.
De nyere modeller med en BSI boks, er det ofte forbindelsen fra BSI til speedometer ,men så kan du også se omdrejningstæller m.m. vise forkert."

Men jeg tror min fejl kommer fra sensoeren, da jeg kan mærke bilen lige falder en smule i omdrejninger når signalet er væk :)

Dog oplever folk også tit det er lodningerne bag på speedometeret der skal loddes om :)
« Senest Redigeret: 29. Februar 2012, 13:30 af Gudik »

steffer

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29. Februar 2012, 16:46 »
Spedeometer omdreningtæller og tank måler instrumentet har det med at være dårlige, inde bag enstrument panelet er der et print hvor den mest normale fejl er lodningerne til disse print bliver dårlige, rigtig nemt og lave når man har instrumentet ude.

nsonne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. Marts 2012, 10:15 »
Er det noget, nogen herinde vil hjælpe med for en lille skilling? Hvis det er så nemt.
Jeg magter ikke, at betale for at en forhandler gør det. Det er sikkert mega overpris. :-)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 06. Marts 2012, 19:02 »
Hvis det er sensoren der fejler ligger der en fejl i motorens styreboks på det   , hvis sensoren kun har 2 ben sidder der en  boks under handskerummet der omdanner signalet   ,  oplever i at den variable servostyring  giver fuld effekt når spedometer er ude af drift  uanset hastighed ?

nsonne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 10. Marts 2012, 17:10 »
Det forstår jeg ikke helt, hvad du mener med. :-)

Når speedometeret falder til 0, er den eneste forskel i hele bilen og dens virken, at "auto volume control" på cd afspilleren slår fra, og dermed bliver ens musik lige lidt lavere, indtil speedometeret kommer op igen.

Speedometeret kommer oftest op igen, når jeg slår al luft og AC fra, og træder hårdt på speederen.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 10. Marts 2012, 20:31 »
Det jeg mener er hvis der er fejl på sensoren kommer der fejl i motorens styreboks  , hvis der ikke kommer fejl der fejler sensoren ikke noget og fejlen er et andet sted  måske selve speedometeret