Forfatter Emne: 406 TS4 Bremseproblemer  (Læst 1275 gange)

folsgaard

• Gæst
406 TS4 Bremseproblemer
« Dato: 08. April 2012, 20:46 »
Hejsa...

Jeg har i noget tid konstateret nedsat bremseevne. Problemet er at hvis jeg laver en katastrofe opbremsning kan jeg slet ikke bremse hårdt nok til at ABS'en slår til, og det synes jeg jo er lidt bekymrende.

Jeg har konstateret at de bagerste skiver var godt rustne som tegn på at de ikke er blevet slidt jævnligt, så jeg valgte at skifte de bagerste kalibre, klodser og skiver.

Jeg har udluftet alle kalibre, og konstateret at der er hul igennem (ingen slanger eller rør der er blokerede)

Jeg har pumpet i pedalen og startet bilen og konstateret at pedalen falder et par cm som den skal.

Jeg smed den på en bremseprøvestand og den viste følgende:
foreste bremser: ca. 3 kN hvor standen stopper
bagerste bremser: havde svært ved at få den over 1.5 kN. Kunne ved at stå på bremsen nå op på 2 kN hvor standen stopper. Men har aldrig trådt så hårdt på pedalen før.

Er ikke så klog på de tal på bremsestanden. Har kunne læse noget med at hvert hjul som minimum skal bremse svarende til 1/4 af bilens vægt før standen stopper? I dette tilfælde er forbremserne vel ikke godkendte hvis de stopper ved allerede 3 kN = 300 kg, når bilen vejer 1500 kg? Er der nogen der kan af/bekræfte dette?

Er der nogle med et par gode ideer inden jeg smider den på værktsted?

på forhånd tak.
« Senest Redigeret: 08. April 2012, 20:49 af folsgaard »