Forfatter Emne: Raslende varmeskjolde ved turbo - 407 1,6 hdi  (Læst 1879 gange)

KimH

• Gæst
Raslende varmeskjolde ved turbo - 407 1,6 hdi
« Dato: 17. Maj 2012, 17:12 »
Hej - jeg har nogle raslende varmeskjolde omkring turboen. Jeg har strammet alt der strammes kan(både oppefra og nedefra), og har forsøgt at fastgøre skjoldene yderligere ved hjælp af ståltråd.
Er der nogle der har en idé om hvad der vil virke godt? Vil det kunne holde hvis man f.eks. giver den udstødningspasta alle steder hvor skjoldene ligger imod hinanden?
Hvis jeg ikke kan få dem til at stoppe med at rasle og klapre overvejer jeg at pille dem helt af, da bilen lyder som en værre skrammelkasse. Turboen skulle dog kunne blive temmelig varm under kørsel. Jeg tror også skjoldene dækker for partikelfiltret, som skulle blive temmelig varmt under regenerering. Nogen der har erfaring eller ekspertviden om hvorvidt det kan lade sig gøre at køre uden?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Raslende varmeskjolde ved turbo - 407 1,6 hdi
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2012, 11:19 »
Du skal ikke fjerne skjoldene  medmindre du vil have smeltet motorrummet ned  , katten bliver op til 700 gr  , prøv hellere at skifte det skjold der er knækket eller revnet  hvis de er iorden og spændt rasler de ikke

AXE1

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Slagelse
« Svar #2 Dato: 20. Maj 2012, 15:43 »
Hvor for ikke bare skifte dem, så din bil er iorden?
Der er ikke særligmeget på en bil der monteret for sjov,
langt det meste er der af en grund
Peugeot 207 RC

KimH

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21. Maj 2012, 14:06 »
Tak for svar. Det lykkedes at lave det selv - der var faldet en møtrik af, og det nederste beslag der holder skjoldene sammen er rustet i stykker, så jeg har boret små huller i skjoldene og brugt ståltråd til at holde dem sammen.
Peugeot anbefalede at de tre varmeskjolde blev skiftet for at få lyden til at gå væk, og selvom de kun tager en ganske fair halv times arbejdsløn, er det jo fint nok at spare de 1400 kr det ville koste. Især fordi skjoldene fungerer godt nok selvom de rasler...det er mere en "kosmetisk" fejl i form af en irriterende lyd.

Mvh. Kim

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 21. Maj 2012, 19:20 »
Ja hvis de ville lave det på en halv time er det en en god pris for det kan ikke gæres på en halv time  , partikkelfilter og kat skal væk for at skifte det bagese skjold  ,  men mere de er jo aut . værksted så de laver ikke det på den måde med ståltråd og den slags  måske i Bulgarien kunne de gøre det