Forfatter Emne: Aircondition rens  (Læst 2226 gange)

folsgaard

• Gæst
Aircondition rens
« Dato: 24. Maj 2012, 07:08 »
Skal have renset aircondition'en på min 406...

Er der nogle der har erfaring med produktet airco cleaner fra thansen?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6996479996&n=-2027216000&pn=-2027215852

Jeg købte en dåse i troen om at man bare aktiverede den i kabinen, med recirkulering og fuld knald på Aircondition'en, men vejledningen på dåsen er lidt utilstrækkelig.

det er tilsyneladende noget skum der skal sprøjtes på A/C kondensatoren og ind i luftkanalerne.

Men inden jeg nu tømmer en dåse skum ind i kanalerne ville jeg lige høre om nogle har erfaring med produktet og hvordan i har brugt det.

dsm

• Gæst
RE: Aircondition rens
« Svar #1 Dato: 24. Maj 2012, 11:04 »
jeg har brugt den sidste år,virker IKKE...

Autoholm

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 24. Maj 2012, 11:06 »
Det omtalte produkt kender jeg ikke, men man kan få noget som man stiller på gulvet og skynder sig at lukke døren. Det er netop med recirkulation og max ac. Der ligger vidoer af det på nettet. Tror vist nok det er bell add der laver det. Det lyder nemmere at bruge ellers skal man skille ad.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. Maj 2012, 12:18 »
Den version autoholm nævner må ikke forveksles med en professionel desinficering af AC systemet, det er i princippet bare en "wunderbaum".
Peugeot har en som virker godt til at fjerne lugtgener et stykke tid, men er der bakterier kommer lugten igen.

folsgaard

• Gæst
RE: Tilbagemelding på produktet
« Svar #4 Dato: 25. Maj 2012, 22:03 »
Ideen med at sprøjte skum ind i kanalerne er jo sådan set fin nok, og det forsvinder relativt hurtigt.

Desværre er blæseren holdt op med at virke periodisk, hvilket jeg også har kunne læse mig til at flere andre har oplevet, højst sandsynlig pga. fugt eller lign.

Jeg håber på at det blir bedre, for i den her varme blir det træls at køre uden A/C.

Jeg takker for svarene

dalle83

• Gæst
« Svar #5 Dato: 25. Maj 2012, 22:24 »
Citér
folsgaard skrev:
Ideen med at sprøjte skum ind i kanalerne er jo sådan set fin nok, og det forsvinder relativt hurtigt.

Desværre er blæseren holdt op med at virke periodisk, hvilket jeg også har kunne læse mig til at flere andre har oplevet, højst sandsynlig pga. fugt eller lign.

Jeg håber på at det blir bedre, for i den her varme blir det træls at køre uden A/C.

Jeg takker for svarene

Da jeg arbejde ved Peugeot,pillede vi pollen filter ud,og sprøjtede det direkte den vej ind. Med fuld skrald på blæser,tøm flasken,og hold vinduer og døre lukket,mens det står og køre i 20 min tid. Derefter sluk for det og åben alle døre og luft godt ud inden man benytter bilen.

folsgaard

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29. Maj 2012, 17:57 »
Jeg fjernede også pollenfilteret og sprøjtede det ind den vej. dog var blæseren slukket på tidspunktet. Heldigvis virker det nu upåklageligt igen, og må indrømme at lugten er blevet væsentligt bedre.

jeg kan osgå se at der er delte meninger omkring hvordan blæseren skal køre. Enten på enten fuld varme eller fuld kulde. Som jeg ser det skal der køres på kulde for at eksponere kølerribbene og rense dem, og varme for at fjerne fugt fra systemet.

Skulle jeg gøre det igen, ville jeg starte med at køre på recirkulering og fuld blæs på kulden, og efterfølgende skrue over på fuld varme for at få kondensen ud.

Indtil videre kan jeg godt anbefale produktet.