Forfatter Emne: Underligt differenstryk efter skift af partikelfilter.  (Læst 2724 gange)

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
Jeg har udskiftet mit DPF, opfyldt min additivtank og nulstillet efter forskrifterne, da min additivtank var tom og filteret stoppet.

Nu kan jeg se, at differenstrykket er meget lavere end før, hvilket jo er logisk nok.
Mit problem er bare, at når jeg med omdr på 1500-3000 trykker speederen i bund, så falder mit differenstryk stille og roligt til 0mb. Hvis jeg tager noget af gassen stiger det igen, og hvis jeg slipper speederen helt stiger det yderligere. Den har én gang meldt fejl pga. det lave tryk under acceleration med speederen i bund.
Hvorfor falder trykket når den får noget at leve af?
Differenstryk-sensoren er ikke i uorden (har testet med en anden, samme resultat) og der er ikke byttet om på slangerne.

Håber nogen kan kaste lyst over mit mysterie.

Mvh Steffen.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Underligt differenstryk efter skift af partikelfilter.
« Svar #1 Dato: 13. Juni 2012, 00:29 »
Meget interessant fejl. Kan det tænkes at slangen før filteret er utæt, men at utætheden kun optræder når der virkelig er tryk på......... Du kan jo prøve at bytte slangerne og se om det ændrer noget. Kan huske at jeg har læst om en der søgte fejl længe og til sidst revnede hans slange helt og derved fandt han fejlen. mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.