Forfatter Emne: HJÆLP!! Nogen der kan fortælle hvad MIN bil må trække på krogen ??  (Læst 6533 gange)

Corfitz

• Gæst
Er der nogen der kan være mig behjælpelig med ovenstående?
Har købt mig en Peugeot 407 1,6 hdi stc der ifølge reg. attest må trække 1000kg.

Men har snakket med 2 stk Peugeot forhandlere for at høre hvad den kunne vejes op til da den ene af dem havde comuter problemer.
den forhandler jeg snakkede med det ene stwed sagde at den slet ikke kunne vejes op. Det stod i databasen at lige præcis min slet ikke kunne vejes op.
Den anden ( ham der havde computerproblemer ) ringede tilbage dagen efter og oplyste mig at ifølge personen der står for dette ved Peugeot Danmark var min allerede vejet op til at måtte trække 1500kg fra fabrikkens side !!

Bilen skal synes på mandag og vil jo gerne vide hvor jeg står vedr. træk på denne ellers meget fine bil.

Nogen der kan hjælpe ?

Med venlig hilsen
Brian Hensen

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Hej
Du spørger da bare synsmanden på mandag, han ved det.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
Citér
Corfitz skrev:
Er der nogen der kan være mig behjælpelig med ovenstående?
Har købt mig en Peugeot 407 1,6 hdi stc der ifølge reg. attest må trække 1000kg.

Men har snakket med 2 stk Peugeot forhandlere for at høre hvad den kunne vejes op til da den ene af dem havde comuter problemer.
den forhandler jeg snakkede med det ene stwed sagde at den slet ikke kunne vejes op. Det stod i databasen at lige præcis min slet ikke kunne vejes op.
Den anden ( ham der havde computerproblemer ) ringede tilbage dagen efter og oplyste mig at ifølge personen der står for dette ved Peugeot Danmark var min allerede vejet op til at måtte trække 1500kg fra fabrikkens side !!

Bilen skal synes på mandag og vil jo gerne vide hvor jeg står vedr. træk på denne ellers meget fine bil.

Nogen der kan hjælpe ?

Med venlig hilsen
Brian Hensen

Prøv her http://www.sikkertrafik.dk/b1553e80
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

silverfox

• Gæst
Som forhandler kontakter man ikke "den der står for det hos Peugeot Danmark". Vi har en intranet-formular hvor stelnummeret indtastes og både den nuværende vægt samt den vægt bilen kan opvejes til fremkommer.
Jeg vil dog garantere dig at en 1,6 HDI ikke må og ikke kan opvejes til, at måtte trække 1500 kg. Jeg vil tro at dit maksimum ligger på 1100-1200 kg.

Corfitz

• Gæst
Der kan da ellers findes en typegodkendelse på at rn 1,6hdi stc må trække max 1500kg.
Så måse på mandag hvad de siger ved fdm syn.

Med venlig hilsen
Brian

silverfox

• Gæst
Tja, det er da set at jeg en sjælden gang har taget fejl;-) Men omvendt er det uhyre simpelt at slå op, så jeg forstår ikke at Peugeot værkstedet ikke har kunnet give dig et svar?

sttn

• Gæst
tro heller ikke på de 1500kg vores en ældre 307 HDI 2,0 blev vejet op til de 1500kg det var i 05 et live med hesttrailer/CV, det kostede en kobling/+div 12.000kr så de 1000.1200kg tro? jeg er meste "rigtig" men der er vel en der har krog på med den samme model.

Corfitz

• Gæst
Nu har bilen så fået en brugtvognstest ved FDM, samt der blev den synet i samme omgang.

Bilen er vejet op til at måtte trække 1500kg uden problemer :-)

Men fik da også at vide at det kun var lige denne "modelperiode" at det kunne lade sig gøre, da det ellers max er 1300kg den kan vejes op til at måtte trække.

Så nu kan båden trækkes i vandet uden  noget bøvl nogen steder fra :-)

Corfitz

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Hej
1500 kg det var dælme ikke så lidt. Paaas nu på din kobling, det holder den næppe til i længden.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

sttn

• Gæst
Se det havde jeg ikke set komme 1500kg hvad skal i køre med CV ?

det er underlig at der skal være forskel på en model der  ligner sin fætter,tilykke med de mange kg ,gik det så ikke ud over din last evne på bilen,
« Senest Redigeret: 05. Juni 2012, 17:27 af sttn »

Corfitz

• Gæst
Der skal bare trækkes en båd, men denne vejer med hænger 1350kg så der for måtte den gerne komme over de 1300kg.
Nej den blev vejet  op til de 1500kg uden af det er gået ud over lasteevnen.
Men har fået tilsendt typegodkendelsen på den og der står ganske rigtig at den burde kunne klare 1500kg. Hvordan ved jeg ikke :-)

Corfitz

Danni

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Lige en lille side bemærkning.
Jeg har godt nok en 406er, den må normalt kun trække 1200 kg, men den har jeg også fået vejet op til 1500 kg på krogen ;)