Forfatter Emne: Hvad klæber på interiør plastikken?  (Læst 2153 gange)

Goke

• Gæst
Hvad klæber på interiør plastikken?
« Dato: 27. August 2012, 09:10 »
Jeg havde en plan om at klæbe en lille "dut" på interiør plastikken, lige bag rettet på min 307 sw. Til min skuffelse, klæbede det dobbeltklæbende tape slet slet ikke... Som om overfalden er for fedtet i dets struktur. Jeg havde selvfølgelig sprittet af.

Jeg fandt så også ud af, at selv fugelimen "fix-it" (som jeg med stor succes havde brugt til montage af diverse ting i hjemmet) heller ikke ville klæbe...

Spørgsmålet er: Hvad vil?
Gode ideer?

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Hvad klæber på interiør plastikken?
« Svar #1 Dato: 27. August 2012, 19:13 »
Jeg kører i 407 fra 2004.
Min GPS er fast sat foran med sort VELCRO Tape og jeg tager den af en gang imellem
Det virker fin på mit mørke plastik panel foran.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

renen1980

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. August 2012, 19:14 »
tror du at du har sprittet ordenligt af. Nu ved jeg ikke hvad du skal have klæbet på, men hvis det er lige i bunden så hæfter det ikke på den buede overflade som jeg vil mene er bag rattet. rudelim hæfter på alt. En god (dyr) dobbeltklæbende tape burde også. Det jeg bruger klister på alt. Har ikke haft noget der ikke kunne holde. og liste tape burde også. Det er i princippet dobbeltklæbende tape med et skum lag imellem. Det er det tape listerne på bilerne tit hænger fast med. Men mon ikke du skulle prøve at rense evt med noget benzin. Har der engang været givet venylmakeup så sidder der virkelig meget fedt tilbage selv om man renser det.

myggen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 27. August 2012, 20:01 »
Citér
Goke skrev:
Jeg havde en plan om at klæbe en lille "dut" på interiør plastikken, lige bag rettet på min 307 sw. Til min skuffelse, klæbede det dobbeltklæbende tape slet slet ikke... Som om overfalden er for fedtet i dets struktur. Jeg havde selvfølgelig sprittet af.

Jeg fandt så også ud af, at selv fugelimen "fix-it" (som jeg med stor succes havde brugt til montage af diverse ting i hjemmet) heller ikke ville klæbe...

Spørgsmålet er: Hvad vil?
Gode ideer?[/quote

Tesa dobbeltklæbende monteringstape kan gøre det.. det  kan du købe i et bygge market det virker i hverfald på min bil og jeg sprittede også kun af..
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: silikone
« Svar #4 Dato: 28. August 2012, 04:17 »
Hvis det du vil klæbe på bare har været i nærheden af et silikone produkt - vinyl-make-up etc. for du ikke noget til at klæbe. Tit er det ikke nok med sprit, men nødvendigt med en decideret silikone fjerner. Mener Dana-Lim laver en fungerende fjerner (Man skal også bruge det hvis man f.eks skal lave nye fuger omkr et bade kar, ellers lægger den nye fuge sig bare oven på silikonen) Silikone er både SKOD og Fedt :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 28. August 2012, 17:32 »
Jeg renser med  Isopropylalkohol  kan købes hos  Matas  og er godt til at rensen mange andre ting også   det er sådan noget der er på de renseservietter der følger med  P ur

Goke

• Gæst
« Svar #6 Dato: 30. August 2012, 12:27 »
Tak for alle svar.

Dét jeg skal have stående er displayet fra en Nokia ck-200 carkit, så det er ikke så voldsomt meget der kræves..

Jeg tror der har været vinyl-makeup på, for det føles lidt fedt, selvom jeg som nævnt har sprittet af. (har næste lige købt bilen brugt, så jeg ved ikke hvad tidligere ejer har "shinet op" med.

I hvertfald har jeg forsøgt med en "ultea strong" monterings dobbeltklæber fra Bauhaus, men den får slet ikke fat. falder af med det samme.

Har ikke prøvet at rense af med benzin - det kunne være næste skridt.

Ødelægger det plastikken?