Forfatter Emne: knaser fra vensterside  (Læst 1746 gange)

pers307

• Gæst
knaser fra vensterside
« Dato: 01. September 2012, 19:13 »
hej med jer
jeg har en 307 hdi 2,0 fra 2001 og den er begyndt med at knase/skure fra vensterside. lyden føljer hjulomdrejningerne . kommer fra 30kmt og op af lyden er der med eller uden trek fra motoren .jeg løftet den op på en lift og satte den i 5 gir og tomgang . men kan ikke finde udaf om det er et leje eller trekstang der giver lyden ? hvad gør man , når man vil selv :-/
er der en der har et bud ? mvh per

jeg kan ikke mærke slør i lejet men køber et nyt ;). et leje er billiger end en trækaksel;)

jeg skiftede hjulleje "lånte en presser det er et must " det inderste del af lejet sad fast på narvet og blev løsnet med varme på et punkt og slået af med en mejsel og hammer
:D:D
« Senest Redigeret: 11. September 2012, 08:04 af pers307 »

Calimic

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: knaser fra vensterside
« Svar #1 Dato: 01. September 2012, 21:52 »
Jeg vil da næsten gætte på at det er et hjulleje, mene ja det kan være svært at vurder. Men når du løfter bilen op, kan du så ikke dreje hjulet, og evt se / høre om der er slør / knas i hjullejet ?
/Calimic

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #2 Dato: 02. September 2012, 00:36 »
løft bilen op prøv så at rykkeni hjulet (rimelig meget) er der så slør, så får du en til at stå på bremsen og du prøver igen er der så ingen slør, ja så er det hjullejet der er defekt:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Cluz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. September 2012, 13:15 »
Hjulleje/topleje skete det samme for mig og min 307