Forfatter Emne: 106 GTi - Forhjulsleje  (Læst 1715 gange)

MathewGTi

• Gæst
106 GTi - Forhjulsleje
« Dato: 06. September 2012, 18:41 »
Hey

Jeg har idag skiftet forhjulsleje i min 106 GTi fra 1998, efter vi havde skiftet det, var der volsomt slør i det, somom hjulet ikke var spændt :S ?

HVad kan det være ?

Det skal skiges vi skiftede lejet pga. der også før var volsomt slør ?

Nogen siger et Slidt Nav ? ..

Vh Mads
« Senest Redigeret: 06. September 2012, 18:41 af MathewGTi »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 106 GTi - Forhjulsleje
« Svar #1 Dato: 06. September 2012, 22:30 »
Jeg vil tro der sidder en forkert drivaksel i den  ,  det er ikke sådan at narvmøtrikken spænder i bund  ( manglende gevind eller spindlen er for lang  )   så den ikke spænder på den indvendige lejering

morgan

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. September 2012, 20:51 »
Citér
KHJ skrev:
Jeg vil tro der sidder en forkert drivaksel i den  ,  det er ikke sådan at narvmøtrikken spænder i bund  ( manglende gevind eller spindlen er for lang  )   så den ikke spænder på den indvendige lejering

Den er sku ny "KHJ".

Nej de har smadret leje, pga den ikke har været oppe i en presse.. 100 på det er det..

Hvis bære/styre kugle er iorden og du har presset lejet sammen så du ikke har ødelagt det, så er der ikke slør i hjulet.

Husk at hvis der er gået en bøsning i bærearm eller at der er smuttet et top leje/bøsning, så skal det arbejde.
« Senest Redigeret: 07. September 2012, 20:56 af morgan »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 07. September 2012, 22:57 »
Citér
morgan skrev:
Citér
KHJ skrev:

Den er sku ny "KHJ".

Nej de har smadret leje, pga den ikke har været oppe i en presse.. 100 på det er det..

Hvis bære/styre kugle er iorden og du har presset lejet sammen så du ikke har ødelagt det, så er der ikke slør i hjulet.

Husk at hvis der er gået en bøsning i bærearm eller at der er smuttet et top leje/bøsning, så skal det arbejde.

Og hvad nyt er der i det  , hvis  spindlen ikke kan spænde lejet sammen så giver det slør  ,  spindlen kan også trykke på narvet istedet for på lejet   jeg har set det før hvis der er kommet en forkert drivaksel i ved udskiftning   ,  hvor ved du fra at de har smadret lejet ?  de skriver også der var slør både før og efter ,   så den er ikke ny for mig  jeg har selv oplevet det