Forfatter Emne: Peugeot 205 GTI  (Læst 2870 gange)

CTD

• Gæst
Peugeot 205 GTI
« Dato: 25. August 2012, 12:50 »
Hej alle.
Som Peugeot fan igennem hele mit liv, står jeg (forhåbentlig) snart med muligheden for at anskaffe mig min drøm. En 205 GTI.
Det bliver min første bil, så jeg er derfor ny når det kommer til det at købe og eje en bil, men er dog sikker på at det skal være en 205 GTI.
Det er så næsten også der min viden stopper i forhold til hvad jeg vil have og hvad jeg skal gå efter.
Jeg foretrækker udseendet af en rød 1. generation, men også hørt at den skulle have lettere problemer med rust i forhold til 2. generation.
Hvilke råd har i, i forhold til:
205 I i forhold til 205 II?
1.6 i forhold til 1.9?
Ting man skal være opmærksom på ved køb af 205 GTI?
Import fra Tyskland/Frankring i forhold til at vente og finde den i DK?, i så fald, hvor kommer de hyppigst til salg henne?

Og meget gerne alle andre gode råd i nu har til anskaffelse og ejerskab af denne fantastiske bil
Håber i vil hjælpe.
Mvh
Mathias Brix / CTD

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Peugeot 205 GTI
« Svar #1 Dato: 26. August 2012, 01:11 »
Hej
Bare lige en sidebemærkning. Har du undersøgt hvad forsikringen koster på sådan en, når det er første bil.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

CTD

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26. August 2012, 20:13 »
Ja det har jeg :).
At få Kasko på den, er "umuligt", men ansvar har jeg fået et tilbud på 9.000kr. om året.

renen1980

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26. August 2012, 20:55 »
har du hørt alka. eller if. If har nogle gange fordelsrabat fordi der står peugeot på vognen. Alka har et kursus eller en sort box som også giver rabat. GF har faktisk også noget som hedder nybilist forsikring.  Dengang jeg var yngre var if ligeglad med motor men koncentrerede sig kun om vægten

CTD

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27. August 2012, 11:58 »
Vil jeg prøve at kigge på, tak for tippet :).
GF vil ikke have noget med mig og en 205 GTi at gøre, så det må være deres tab.

Men har du nogen tip ang. bilen, jeg skal jo finde ud af hvilken bil det skal være, inden jeg finder ud af forsikringen ;)

renen1980

• Gæst
« Svar #5 Dato: 27. August 2012, 19:16 »
jeg her ingen erfaring eller meninger om 205 gti. Der tror jeg at jeg lader andre komme med indput. Kan fortælle en masse om golf 2 gti

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 01. September 2012, 07:54 »
Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har? Men en 205 GTI er en klassiker som koster mange penge i god stand, er den billig er den nok kørt i smadder.
Hvis du vil gå lidt på kompromis med dine drømme, kan du overveje en 106 Rallye? De er lidt mere simple rent mekaniks men kører osse fantastisk. Igen kan det være svært at finde en i ordentlig stand, men der er flere af dem derude.

CTD

• Gæst
« Svar #7 Dato: 08. September 2012, 21:26 »
Jeg regner med at ligge 50000kr. i den.
Jeg kender godt lidt til 106 rallyen, især den første med PTS logoerne har jeg et godt øje til.
Men det er nu 205 GTI'en jeg er forelsket i, og det er den jeg vil ha' :)

silverfox

• Gæst
« Svar #8 Dato: 08. September 2012, 22:51 »
Jeg vil ønske dig held og lykke og håbe at du, når du finder bilen, behandler den med den fornødne respekt! Altså styr udenom T. Hansen når du skal have stumper eller udstyr;-)

CTD

• Gæst
« Svar #9 Dato: 13. September 2012, 22:51 »
Mange tak :)
Det kan du være helt roligt at jeg vil gøre!, bilen skal holdes original og alt eftermonteret udstyr der måske er på den når jeg køber, vil ryge som det første! :)