Forfatter Emne: 307 SW Ryster Ved Igangsættelse  (Læst 3128 gange)

Goke

• Gæst
307 SW Ryster Ved Igangsættelse
« Dato: 24. September 2012, 14:30 »
Hej,

Min 307 SW'er (en 2,0 T6 model) begynder at ryste når koblingspunktet er nået. Og det er altså ikke fordi jeg sparer på gassen og omdrejningerne, men ved normalt brug.

Når bilen er kold, glider den ligeså let og roligt igang. Men allerede ved 3-4 igangsætninger, f.eks. ved lyskryds, når bilen har fået lidt driftstemeratur, begynder det hele at ryste ved koblingspunkt.

Det er mest irriterende når det går langsomt, f.eks ved parkering eller bakning. Så er det svært at snegle sig afsted uden det rusker lidt i kabinen.

Ved hurtigere accelerationer er ingen problemer.

Hvad kan der være tale om? Er der noget med koblingen?

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
RE: 307 SW Ryster Ved Igangsættelse
« Svar #1 Dato: 24. September 2012, 14:45 »
Det kunne godt type på, at dit svinghjul er blevet skævt. Ved ikke om det kan drejes af, men ellers er der kun at få det skiftet sammen med koblingen.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Goke

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24. September 2012, 15:25 »
Ok. Er svinghjulet en del af et koblingssæt, hvis man køber en ny? Kender ikke meget til det.
En anden bruger oplever noget lignende: http://www.bilgalleri.dk/grupper/307_power/762152-307_ryster

Kan det være udrykkerlejet som han nævner? Og hvad koster sådan en karl?
« Senest Redigeret: 24. September 2012, 15:35 af Goke »

midph

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. September 2012, 16:46 »
..umiddelbart vil jeg sige komplet kobling ud fra det du skriver..hvilket vil sige trykplade/koblingsplade/udrykkerleje som fåes som komplet sæt + evt. svinghjul..(ses/planmåles når den er skilt ad)..det kan bedst betale sig at skifte det hele når nu det hele er skilt ad..spar ikke på det,ellers risikere du at skulle ha`det hele skilt ad igen..MEN INDHENT TILBUD FØRST!!..der kan nemlig være meget stor forskel på priser på dette!! :o

Goke

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24. September 2012, 18:37 »
I og med at bilen er købt i sommers, har jeg ifølge min købsaftale 6mdr's 100% garanti.

Men er der her tale om sliddele, eller kunne man godt forvente, at dette var i orden ved købstidspunktet, og dermed kan klares på garanti?

I værste fald, skal jeg gå med til at betale stumper, og forhandleren arbejdstimer? Eller skal jeg holde på min garanti ret?

midph

• Gæst
« Svar #5 Dato: 24. September 2012, 19:21 »
..det er jeg ikke lige helt inde i,men google 6mdr 100%..så popper der artikler op om garanti/kobling..ellers hvis du er medlem af FDM,så tag dem i hånden..ellers prøv at forhandle dig frem til en deal..tror desværre det omhandler slid,men hvis han ellers er reel,så laver han det nok uden beregning..prøver han at få dig til at betale gildet,så få prisen på skrift og prøv hos andre værksteder..jeg fik min lavet hos Automester for ca. det halve af hvad Peugeot ville ha`..og ellers..hvis du bor tæt på grænsen som jeg,så få den lavet der..igen ca halv pris af DK