Forfatter Emne: 206 HDI siger "Dong" når den startes ??  (Læst 1829 gange)

kvi

• Gæst
206 HDI siger "Dong" når den startes ??
« Dato: 01. Oktober 2012, 15:07 »
Når jag starter min 260 HDI 70 siger den "dong"
Ingen lamper lyser og den kører perfekt. Det er noget den er begyndt på lige pludeseligt.

Det er ikke et bip men et dong, som i de gode gamle tips lørdage ...:D

Stop lampen blinker en eller to gange ved start. kan ikke huske om den plejer dette.

Er der nogen der ved hvad det betyder, / hvad der skal gøres ???

Har spurgt hos peugeot om de ved hvad dette betød. De vidste det ikke men sagde at et bip betød at betteriet trængte til udskiftning !!

Karsten

silverfox

• Gæst
RE: 206 HDI siger "Dong" når den startes ??
« Svar #1 Dato: 01. Oktober 2012, 18:06 »
Det kunne være et defekt motorophæng? Men mener du at det er en elektronisk frembragt lyd eller kan den komme fra noget mekanik?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 01. Oktober 2012, 20:29 »
Det er batterispændingen der er for lav når du starter  , prøv og lade batteriet op eller sæt et startbatteri på  så vil du opleve det er væk  , lyden kommer fra Com 2000

kvi

• Gæst
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2012, 18:59 »
det er en elektrisk lyd.
Har prøvet at oplade batteriet. det var ok. tog kun imod strøm i en halv time.

jeg har talt med peugeot som også siger det med en lyd for lav spænding på batteriet. de sagde at lyden ver et "bip" for denne melding og ikke et "dong" ??

Karsten

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02. Oktober 2012, 23:03 »
..jeg har den samme lyd "DONG" ind imellem,men som regel kun hvis jeg "starter for hurtigt"..hvis jeg lader den stå med tænding og først starter ,når alle lamper er gået ud i instrumenbræt,så er der ikke noget..men vil da også gerne høre forklaring på dette..mvh