Forfatter Emne: Bluetooth BT_CAR_SYSTEM til 508  (Læst 3332 gange)

Rene Rydahl

• Gæst
Bluetooth BT_CAR_SYSTEM til 508
« Dato: 22. September 2012, 10:26 »
Mit indbyggede Bluetooth til 508 kobler ud når der modtages SMS på min Iphone det virker med Nokia . Har Peugeot indbygget et system som ikke fungerer med IPhone.
Er der nogen derude som har haft samme problem.
Apple Care support og min udbyder Telenor support kan ikke løse problemet.
Mvh
R.R.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Bluetooth BT_CAR_SYSTEM til 508
« Svar #1 Dato: 22. September 2012, 10:38 »
Så vidt jeg har forstået er det iphone der ikke virker med andre systemer, ikke omvendt. Skift til et hvilket som helst andet telefonmærke og problemet er løst :D

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

silverfox

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. September 2012, 12:11 »
Der findes 2 forskellige radioer til 508(uden navigation) den gamle type er ikke kompatibel med iPhone 4 og frem. Radioen kan ikke opdateres, med mindre den er med fabriksmonteret navi.
Den eneste måde at finde ud af hvilken type du har, er ved at afmontere radioen og se hvilken software version det er. Gl. version hedder 3,5 og den nye hedder 3,81 og ER iPhone 4 kompatibel.

Rene Rydahl

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22. September 2012, 18:59 »
Min radio i 508 er med navigation og baksensor, alt virker fint men Bluetooth forbindelsen afbrydes ved modtagelse af SMS. Gad vide om Peugeot vil betale for en ny mobil telefon som
Systemet kan snakke med?
RR.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #4 Dato: 22. September 2012, 19:37 »
Det var da mere nærliggende og få apple til at betale for det, det er trods alt dem der har lavet en skodtelefon der ikke følger de internationale standarter for bluetooth forbindelser.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

silverfox

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23. September 2012, 15:45 »
Wip Nav/RT6 systemet som du har monteret, kan opdateres til nyeste (iPhone kompatibel) software ved Peugeot.
Husk lige at når du foretager parring af telefon skal du altid søge fra telefon til bil og IKKE omvendt, som der i mange tilfælde står i manualen.
Så det er som udgangspunkt ikke en fejl fra hverken Peugeot eller Apples side.

Rene Rydahl

• Gæst
RE: Bluetooth Peugeot 508
« Svar #6 Dato: 25. September 2012, 13:58 »
Hej Silverfox
Du lyder til at have rimelig styr på hvorledes tingene fungerer, men det du foreslår med at telefonen skal finde bilen og ikke omvendt, virker temmelig bøvlet. Samme forslag har jeg fået fra Peugeot's mekaniker samt at min software på bilen er blevet opdateret.
Problemet med det du siger er at på telefonen er der en undermenu som hedder " Enheder" her er telefonen parret med bilens system, når jeg sætter mig i bilen finder bilen "mig (telefonen)". Hvis jeg skal gøre som der er foreslået skal jeg først slette den enhed som er parret og foretage en ny parring hvilket jeg har prøvet adskillige gange, uden lykkeligt resultat.
Der er et eller andet som er kikset, da jeg nu har investeret i en Samsung Galaxy 2 og dette virker betydeligt mere stabilt efter parring. Har dog kun kørt med det et par dage, så er spændt på om det holder.
Føler mig temmelig skuffet, da jeg foretrækker Apple produkter da IPhone IPad og Mac taler fantastisk godt sammen.
Mvh
R.R.

silverfox

• Gæst
« Svar #7 Dato: 26. September 2012, 12:52 »
Du er nødt til at slette den eksisterende parring, før du laver en ny. Men du kan jo stadig få din navi opdateret ved Peugeot så den kan klare en iPhone 4!?