Forfatter Emne: Rysten peugeot 308 92hk hdi  (Læst 3196 gange)

renen1980

• Gæst
Rysten peugeot 308 92hk hdi
« Dato: 20. Oktober 2012, 16:22 »
her tidlige skrevet herinde ang rystelser når man rammer fordybing i vejen og bremser og også rystelser ed motorbremse. har idag haft hjul teget af og kunne ikke nærke nogen løse ting ved bøsninger. det eneste bøsning der gav sig lidt var de store bøsninger til forbro, ikke noget i bærearme eller noget. Trækaksler giver sig heller ikke kun ca4mm i længderetningen. De siger dunk eller klonk om man vil har man trækker i dem i længderetning. Dette er vel normalt ik? en anden ting var at syntes motoren giver sig meget når man åbner hjelm og rykker. Specielt i gearkassesiden. Der ayntes jeg der var store bevægelser. Kan et defekt ophæng gøre at bilen ryster når man rammer noget ujævnt?? og kan det give rystelser i bilen når man motorbremser samt at få bilen til at føles som om den ikke ligger ret stabilt på vejen?

silverfox

• Gæst
RE: Rysten peugeot 308 92hk hdi
« Svar #1 Dato: 21. Oktober 2012, 08:18 »
308, 3008 og 5008 har en svaghed i nogle bøsninger i de forreste bærearme. Disse udskiftes med en forstærket type, så forsvinder rystelserne. Det udbedres uden beregning hvis bilen er under garanti.

renen1980

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. Oktober 2012, 12:46 »
der er ingen på værksted der nævner noget om bøsninger. ifølge dem er alm som det skal være. men jeg fornemmer ikke det er ok. Der er også begyndt at komme en knagen et sted under gearstang når man kører over en kant mens man drejer. Hvor skulle det ophång sidde du snakker om?

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21. Oktober 2012, 20:41 »
har også selv lavet dt på 3008 og 5008 men har ikke hørt om det på 308, de køre heller ikke med de samme bærearme som 5008/3008

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Oktober 2012, 20:45 »
Det ER de samme bøsninger. Det kræver bare at det pågældende værksted læser det Service news/Info Flash der ligger med denne info, samt at det gør sig gældende for netop din bil.
Jeg kan ikke garantere at det er de bøsningers skyld, men det virker ikke usandsynligt.

renen1980

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21. Oktober 2012, 22:25 »
silverfox.
jeg har prøvet at løfte vognen og hive bøsninger. de bøsninger som holder undervognen og bærearm sammem. tror jeg det var, gav sig meget nemt i gummiet op og ned. det er bøsninger der er ca ø 80 jeg satte lille koben på. og de vippede meget nemt. Er det dem? og hvor meget må de bevæge sig. Med lille tryk med koben længde 30cm gav de sig vel 5mm. Hvad med aksler. de giver sig ca 5mm og giver et klonk når man hiver i dem i længderetningen. IBredderetnin giver de sig ikke pånær ved gearkassen. Men der er det hele motoren der giver sig når jeg rykker sidevejs plus jeg løfter motor når jeg løfter i aksel

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 22. Oktober 2012, 12:22 »
Det er de bagerste bøsninger på de forreste bærearme, som kan være problemet. Hvis bilen er under garanti, kan du bede værkstedet se de bøsninger efter. Hvis de konstaterer slør i dem, får du dem skiftet under garantien.

renen1980

• Gæst
« Svar #7 Dato: 22. Oktober 2012, 21:07 »
er åbenbart meget svært at få peugeot til at kigge på den. De siger der ikke er noget unormalt når bilen har kørt over 25000. Det er forventeligt. Og der er stadig garanti. Den er lige fyldt et år sidste måned

larsK

• Gæst
« Svar #8 Dato: 23. Oktober 2012, 07:16 »
min 308 har kørt tæt på 40000km og fejler intet, så den holder ikke det de sigere.

Davidusaf

• Gæst
« Svar #9 Dato: 26. Oktober 2012, 15:57 »
Citér
renen1980 skrev:
der er ingen på værksted der nævner noget om bøsninger. ifølge dem er alm som det skal være. men jeg fornemmer ikke det er ok. Der er også begyndt at komme en knagen et sted under gearstang når man kører over en kant mens man drejer. Hvor skulle det ophång sidde du snakker om?

det med knagen et sted under gearstang har jeg været ud før med min egen, så har jeg bare selv smurt alle motorophæng så er problemet løst.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 27. Oktober 2012, 23:34 »
Den info med bøsningerne er hvis bilen ryster ved nedbremsning fra  140km/t  

men der er info på støj ved langsom kørsel / igangsætning    det er motorophænget i H side og dens anslagsbuffer  der klæber  den skal smøres med noget speciel fedt  så går det nokkeri væk

larsK

• Gæst
« Svar #11 Dato: 29. Oktober 2012, 19:08 »
nå ja kjh det lavede jeg da selv på min egen, ;-P