Forfatter Emne: Afmontering af bagdørsrude mm. 406 st.car  (Læst 2007 gange)

406st

• Hero Member
    • Vis profil
Afmontering af bagdørsrude mm. 406 st.car
« Dato: 05. November 2012, 20:11 »
Hej,

Jeg vil skifte den ene bagdørsrude på vores 406ST st.car fra 2002 og håber i den forbindelse at få lidt hjælp:

Har fundet en ældre 3.0 st.car fra '99 hos den lokale hugger og det ser umiddelbart ud til at den har samme grønlige nuance som min rude. Er der nogen der kan be- eller afkræfte om:

Ruden fra en model, der ikke er faceliftet har samme mål som i den faceliftede model og om det kan passe at der kun findes en grønlig toning?

Dernæst er jeg interesseret i at vide, om ruden kan tages ud af døren, når den er rullet helt op (der er jo ikke batteri på bilen) eller om den skal køres ned først?

I forhold til afmontering af inderbeklædningen af en bagdør i en 406'er.
Er der kun to torx-skruer, der fastholder håndtaget, mens resten af inderbeklædningen sidder clipset? Har afmonteret en torx i håndtaget og en torx i beklædningen lige under håndtaget, men det lader til, håndtaget stadig sidder godt fast. Er det fæstnet i inderbeklædningen?

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Afmontering af bagdørsrude mm. 406 st.car
« Svar #1 Dato: 06. November 2012, 16:21 »
Citér
406st skrev:
Hej,

Jeg vil skifte den ene bagdørsrude på vores 406ST st.car fra 2002 og håber i den forbindelse at få lidt hjælp:

Har fundet en ældre 3.0 st.car fra '99 hos den lokale hugger og det ser umiddelbart ud til at den har samme grønlige nuance som min rude. Er der nogen der kan be- eller afkræfte om:

Ruden fra en model, der ikke er faceliftet har samme mål som i den faceliftede model og om det kan passe at der kun findes en grønlig toning?

Dernæst er jeg interesseret i at vide, om ruden kan tages ud af døren, når den er rullet helt op (der er jo ikke batteri på bilen) eller om den skal køres ned først?

Er der kun to torx-skruer, der fastholder håndtaget, mens resten af inderbeklædningen sidder clipset? Har afmonteret en torx i håndtaget og en torx i beklædningen lige under håndtaget, men det lader til, håndtaget stadig sidder godt fast. Er det fæstnet i inderbeklædningen?

VH Claus

ja du skal have ruden kørt helt ned, mener der er 2 torx i hånd grebet og 1 i dør åbneren og 4 stk bag højtaleren hvis den har det.
og du skal have midter stolpen af mener det er 2 stk torx
der er hvis kun en type grønne ruder
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

myggen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 06. November 2012, 19:21 »
Citér
406st skrev:
Hej,

du kan bruge et batteri fra en skrue maskine til at få det til at køre ned tag en stump ledning og sæt på plus og minus på batteriet og holde den anden ende på kontakten så køre den ned :)
VH Claus
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

406st

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 06. November 2012, 19:48 »
Mange tak for svarene.

Snedigt trick med batteriet - kan mindre end 12v gøre det?

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

myggen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 06. November 2012, 23:01 »
ved det faktisk ikke :) men prøv
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91