Forfatter Emne: Forrudevisker stopper midt på ruden  (Læst 4347 gange)

Kenneth206

• Gæst
Forrudevisker stopper midt på ruden
« Dato: 14. Oktober 2012, 21:45 »
Hej med jer,

Opdatering...
I dag på vej hjem køre jeg med interval på viskeren. Nogle gange efter den starter sit interval, laver den et hak. Lidt som om den starter med at viske stopper 1-2 sek og køre derefter normalt. Det har den gjort et par gange i dag.

Jeg har et problem med min forrudevisker på min 2002 206 2.0HDI. På vej hjem fra job i regnvejr, køre jeg med interval på viskeren. Pludselig ud af den blå luft stopper den med viskerbladene i lodret position i stedet for vandret under motorhjelmen. Interval, mellem hastighed og hurtig hastighed virker fint, bortset fra mit problem med at bilen synes viskerne skal stoppe modsat af hvad der er tiltænkt.

Håber virkelig der er en der ved hvad der kan være galt, for jeg ved at være rendt tør for ideer nu.

På forhånd tak :-)
« Senest Redigeret: 16. Oktober 2012, 18:46 af Kenneth206 »

Renebp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: Forrudevisker stopper midt på ruden
« Svar #1 Dato: 15. Oktober 2012, 19:18 »
Citér
Kenneth206 skrev:
Hej med jer,

Jeg har et problem med min forrudevisker på min 2002 206 2.0HDI. På vej hjem fra job i regnvejr, køre jeg med interval på viskeren. Pludselig ud af den blå luft stopper den med viskerbladene i lodret position i stedet for vandret under motorhjelmen. Interval, mellem hastighed og hurtig hastighed virker fint, bortset fra mit problem med at bilen synes viskerne skal stoppe modsat af hvad der er tiltænkt.

Tænker på om det kan have noget med slidte kul eller lignede i din visker motor at gøre.?

Kenneth206

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. Oktober 2012, 21:51 »
Jeg har hørt at viskermotoren er et generelt på en 406, men om det er samme type er jeg ikke sikker på. Men viskermotoren er et billigt sted at starte hvis jeg skal skifte ting for at finde fejlen :-) Men tak for ideen

Renebp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2012, 20:01 »
Citér
Kenneth206 skrev:
Jeg har hørt at viskermotoren er et generelt på en 406, men om det er samme type er jeg ikke sikker på. Men viskermotoren er et billigt sted at starte hvis jeg skal skifte ting for at finde fejlen :-) Men tak for ideen

Kan tilføje at jeg faktisk fik skiftet en på en 406'er fra 97. Den lavede det at den i interval startede og kørte ca 5 cm for så at stoppe i nogle sekunder. Herefter fortsatte den og kørte pænt på plads. Det var kun en periodisk fejl.:-(.

Kenneth206

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2012, 07:31 »
Det lyder til at være noget alla samme periodiske fejl som jeg erfarer. Jeg prøver sgu at skifte den viskermotor og ser hvad der sker :-)
Tak for input indtil videre.

Kenneth206

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21. Oktober 2012, 00:26 »
Det hjalp ikke med en anden viskermotor.
Er der nogen der har erfaring med sikringsboksen eller viskerkonsolen ved rettet?

jkjaer

• Gæst
« Svar #6 Dato: 02. December 2012, 20:52 »
Jeg har desværre ikke et bedre bud, men har et tilsvarende problem. Jeg mistænker umiddelbart ikke motoren, da den egentlig kører fint. Det må være noget omkring kontakter eller elektronik/relæ.

Jeg oplever at problemet (kun) er tilstede når det er koldt. Det startede sidste vinter i det små - har virket OK hen over sommeren, men var helt tosset denne frost-weekend.

Mine viskere vil altid gerne starte, men nægter nu konsekvent at stoppe igen som de skal:|

Som noget helt nyt er de også undertiden begyndt at stoppe spontant et tilfældigt sted på ruden. Dette både når vælgeren står på interval og konstant drift.
Altså. Viskeren vil altid starte, men "kliklyden" fra relæet udebliver og viskerne kører 3-5-10 gange (eller mere) før de pludselig stopper. Nogle gange på plads, andre gange et tilfældigt sted.

Kan viske elektronikken skiftes separat, eller er det integreret i det øvrige instrumentbord?
Kan det blot være skidt i kontakt-armene?

Som en lille tilføjelse kan oplyses at bagrude-viskeren kører helt problemfrit.

PS Min bil er en 406 fra 99/00

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #7 Dato: 03. December 2012, 02:23 »
ved ikke om det er det samme som på min gamle renault, der var der en lille styreboks (viskerrobot) hvis man afmonterede den så stopede den et tilfældig sted.
men det er nok en del af com2000 modulet på sådan en forholdshvis ny bil
men det kan jo også være at viskerarmen hænger lidt og får en on og en off impuls, det kunne man gøre med min 406er på blinkeren hvis man kun skuppede armen lidt op eller ned, så lyste den i ca 1 sek før den begynte at blinke:)
« Senest Redigeret: 03. December 2012, 02:28 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L