Forfatter Emne: Hyleri v. kold motor  (Læst 3565 gange)

Michael LK

• Gæst
Hyleri v. kold motor
« Dato: 17. November 2012, 16:18 »
Ja, min 207 HDI S16 er begyndt at hyle lidt når den skal trække fra bunden el. kraftig motorbremse, det sker kun v. kold motor.

Jeg fik strammet en drivrem men det hjalp ikke, jeg har så fået at vide, at det kan være koblingens "udrykkerleje" og jeg kan faktisk godt mærke en vibration i koblingspedalen når hyleriet opstår.
Er det en dyr reperation og er det noget som asap skal laves, eller kan man futte lidt videre og undgå at lade den trække så meget når motoren er kold ?

På forhånd tak

strada

• Gæst
RE: Hyleri v. kold motor
« Svar #1 Dato: 18. November 2012, 14:54 »
Min gør det også, men kun en gang imellem. Skulle starte den kl. 1.30 i nat ved vesterhavet hvor der var kold vind og meget fugtigt vejr og hvor den hylede og trak dårligt. Men kun ind til den blev varm, her efter var træk ok og lyden forsvundet. Har en teori om at drivremmene er blevet fugtige og at det giver den hylende lyd ind til fugten er fordampet. Men hvorfor den så trækker dårligt de 1ste 4-5 km ved jeg ikke....
« Senest Redigeret: 18. November 2012, 14:58 af strada »

silverfox

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18. November 2012, 19:54 »
Udrykkerlejet lyder som et godt bud, men 99 ud af 100 gange koster det osse en ny kobling. Jo længere du kører med et defekt udrykkerleje, jo mere går det ud over koblingen.

strada

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18. November 2012, 20:44 »
Jeg tror ikke det er udrykkerlejet. I så fald ville lyden vel være der hver gang og konstant. Min har kørt 131000 km og jeg pendler 160 km landevej hver dag.
« Senest Redigeret: 18. November 2012, 20:46 af strada »

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18. November 2012, 22:21 »
..nu ved jeg SLET ikke om det overhovedet har noget på sig,men tjek lige om der evt. er slør i den dersens antivibrationsskive(eller hvad den nu hedder;)).på krumtappen..min begyndte nemlig meeeget langsomt at "hyle" støje/skramle metallisk ved start/kold/motorbremse/tomgang tilstand og forsvandt efter kort tids kørsel og dette tog langsomt til hen over tid,uden jeg kunne lokalisere det præcist..for til sidst efter nogen tid en dag,begyndte at skrige vildt i et kort øjeblik,hvor jeg troed at hele lortet sprang i luften,så fik jeg et tip herinde og ganske rigtigt kunne jeg se ,at skiven slog mens motoren kørte og kunne mærke det manuelt med standset motor ..OG der lå spåner i bunden under skiven..fik den skiftet og lyden var væk..det har selvfølgelig intet at gøre med dårligt træk..men tjek den alligevel (hvis I da har en sådan på jeres model ??;););) mvh. Preben

Michael LK

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19. November 2012, 12:43 »
Er det en stor operation at skifte det udrykkerleje inden koblingen evt. tager skade ?

Jeg kan godt køre bilen så den ikke hyler, så man kunne jo håbe på at det kan reddes inden det bliver monsterdyrt.

tj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09. December 2012, 17:49 »
ja gearkassen skal jo af, så mon ikke det er bedst et skifte trykpladen og navet også. mon ikke de skal bruge en 4-5 timer på det