Forfatter Emne: Løs forbindelse baglygte 207  (Læst 3714 gange)

Pergodt

• Gæst
Løs forbindelse baglygte 207
« Dato: 15. Oktober 2012, 21:13 »
Hvad gør man lige med stikket omme ved baglygterne, når der er løs forbindelse. Man kan ikke købe nyt stik ved Peugeot. De vil sælge et helt ledningsnet til 600kr...
Skal man ud til en hugger og klippe stik af, eller nogen der har en løsning.

Ekstra info. Stikkene er så dårlig ledende, at plastikken omkrig 0-ledningen er kogt op/smeltet.

larsK

• Gæst
RE: Løs forbindelse baglygte 207
« Svar #1 Dato: 15. Oktober 2012, 21:43 »
vi bruger et rep sæt hos peugeot amager. om det er orginalt eller jeg ved jeg ikke.. kender heller ikke prisen.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 16. Oktober 2012, 18:02 »
Citér
Pergodt skrev:
Hvad gør man lige med stikket omme ved baglygterne, når der er løs forbindelse. Man kan ikke købe nyt stik ved Peugeot. De vil sælge et helt ledningsnet til 600kr...

Ekstra info. Stikkene er så dårlig ledende, at plastikken omkrig 0-ledningen er kogt op/smeltet.

Stikket og kabelsko kan købes løst  , du kan også få bunden til lygten på nogen af dem   ,   det bedste er at lodde en ledning på den streng der er stelforbindelse  og træk den ind i bilen og skrue den på karosseriet  så får du aldrig problemer med det mere

Pergodt

• Gæst
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2012, 21:50 »
Nogen der kan sende et link, hvor man kan købe stik og evt ledning med tyller der passer i stikket.
Det er ikke Peugeot vejle der har stikket... ;)

Pergodt

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. December 2012, 17:20 »
Har trukket et 2,5Q stel kabel mellem lygte og karosse. Nu virker baglygter 100%.
Kræver 2x60cm ledning. 4x ringkabelsko, 4x selvskærende skruer. 10 minutters arbejde.

morgan

• Gæst
« Svar #5 Dato: 18. December 2012, 20:39 »
Citér
Pergodt skrev:

Jeg har selv en 207 med samme prob... Jeg kørte med det i ca 3 mdr og så blev peugeot træt af det så de limede et nyt stik på...????   JA...:)

Tag din baglygte af... Pil det løse stik ved baglygte... Af med baglygte og klipse det stik af der holder det løse stik til kabel.  Sec lim på stik/holder, så det ikke kan gå af.....

Hermed kan du skifte baglyspære i snestorm uden at hele bagpatiet stopper med at lyse
« Senest Redigeret: 18. December 2012, 20:45 af morgan »