Forfatter Emne: Nu er det helt væk : kørelys, positionslys, baggrunds lyset i instrumenter...  (Læst 10210 gange)

tbc

• Gæst
Hjælp jeg har et "sort" problem med min Peugeot 406 fra 1998.

Nu er det helt væk : kørelys,  positionslys, baggrunds lyset i instrumenter og baggrundslys i blæser og baglyset er også væk (helt væk uanset indstilling på kontakten).

Alm lys og langt lys virker upåklageligt og tågebaglygterne virker fint.

Hvad er problemet, har jeg samme problem som ham her med sin Citroën ?

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/11178.page

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
Jeg ville kigge relæerne til kørelys  , da pos. kører over der  de sidder i venstre side ved sikringskassen  , man skal have afdækningen af ved  pedalerne  og ind inder  sikringskassen det er 2 sorte mini relæer  som sidder i sokkel

tbc

• Gæst

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Citér
tbc skrev:
Er det de her :

Lånt fra http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=11094

ja det er så
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
Ja det er dem  , på de biler der ikke har kørelys er soklerne bare luset og relæerne fjernet

tbc

• Gæst
Jeg har et nyt relæ og det er skiftet same problem.
Jeg ser ingen sikringer som ser defekte ud hvilken skal jeg skifte for at være sikker ?
Hvad kan det ellers være.

Lidt info :

Det skete en mørk og stormfuld nat på vej hjem... ok ok der var ikke storm men det var mørkt !
Jeg sad der i bilen og hade det varmt og godt på vej hjem ( jeg bor i Island ), jeg kunne lugte en lidt varm støv lugt, og lige pluslig var det sort kun lidt lys i uret. :o
Så jeg fik travlt med at tænde for lyset på billen, ja det virkede forand intet andet lidt efter fandt jeg på at prøve tågebaglygten.
Da jag kom hjem skule der et par kopper kaffe til og lidt whisky... ;)

tbc

• Gæst
Jeg tror jeg har fundet problemet :
Skal jeg bar skifte sikring og sikrings holder ?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
Ja skift det hvis det er der den er gal  , men det er ikke originalt hvis det er kørelyset der er lavet med de 2 relæer  det er noget  der er monteret som ekstra  og gad vide hvorfor

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Hej
Ja skift det skidt der ikke duer, har sikringsholderen været varm, synes det ligner lidt. Det ser også ud som om at kabelskoen bagpå er defekt, er plastikken væk og den skraber imod stel gir det sgu gnister.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

tbc

• Gæst
Yes...  Nu virker alt :D