Forfatter Emne: 106'er lyder som gammel fiskekutter  (Læst 2579 gange)

Mcbeer

• Gæst
106'er lyder som gammel fiskekutter
« Dato: 04. Januar 2013, 02:37 »
Hej allesammen.

Er ny her men håber virkelig i kan hjælpe mig med mit lille problem.

Har lige skiftet toppakning på min peugeot 106 1.4 xs, og har nu endelig fået den samlet færdig, men nu lyder den som en gammel fiskekutter...

Havde min far til at lytte til og han mener det lyder som om kun 3 af stemplerne "eksploderer", eller hvad udtrykket lige er :) skal ærligt indrømme jeg har haft tabt et tændrør, men det ville næsten være for nemt ;) hele topstykket er samlet ud fra haynes manualen, så kender ikke de fleste danske betegnelser for delene.

Håber nogen ved hvad der kan være galt ud fra det lidt Info jeg kan give :)

PS. Gratis tip, køb toppakning plus strækbolte på eBay fra England, fik mit for 500'- med fragt og kan ikke se eller mærke forskel på det og det fra refako ;)

Mvh
Nicolai H. Nielsen

midph

• Gæst
RE: 106'er lyder som gammel fiskekutter
« Svar #1 Dato: 04. Januar 2013, 07:57 »
..det med tabt tændrør kan sagtens være problemet..tjek gnistafstanden og om keramikken evt. er knækket i den forbindelse..prøv et nyt rør..eller bedst..sæt 4 nye i..ellers den gamle metode..tag et tændkabel af ad gangen (mens motor kører) for at høre om den kører på alle 4 cylindre..fik du tjekket topstykket for skævhed og revner??  mvh.

Mcbeer

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. Januar 2013, 17:36 »
Tusind tak for svaret! Vil helt sikkert prøve de 4 nye tændrør, og så sætte min fader til at tjekke resten, for det forstod jeg ikke meget af ;)

Men igen, tusind tak for svaret!

midph

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. Januar 2013, 18:38 »
Citér
Mcbeer skrev:
Tusind tak for svaret! Vil helt sikkert prøve de 4 nye tændrør, og så sætte min fader til at tjekke resten, for det forstod jeg ikke meget af ;)

Men igen, tusind tak for svaret!

..ok..lad os høre,når din far har prøvet om den tænder på alle cylindre..lad ham se om der er fin ens gnist på alle..det kan nemlig også være meget andet..og det med skævhed/revner er ligesom lidt for sent desværre:(

Mcbeer

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. Januar 2013, 20:38 »
Der er intet galt med selve topstykket, det er nemlig lige kommet hjem fra planslibning og trykprøvning så det har det godt nok :) han havde fået den ide at en af ventilerne er blevet bøjet, men nu prøver vi lige de tændrør først, for kan ikke se hvornår jeg skulle have bøjet en ventil :) men skal nok lige opdatere jer så crédit kan gives ;)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04. Januar 2013, 23:11 »
Hvis motoren ikke står i takt  knast og krumtap når  vippetøjet lægges på og spænden  samtidig med 2 stempler står i top kan ventilerne godt bukke hovederne

Mcbeer

• Gæst
« Svar #6 Dato: 05. Januar 2013, 23:42 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis motoren ikke står i takt  knast og krumtap når  vippetøjet lægges på og spænden  samtidig med 2 stempler står i top kan ventilerne godt bukke hovederne

Åh det håber jeg ikke det er, for det lyder dyrt og besværligt :-(

Har dog været meget påpasselig med at ventilerne skulle stå rigigt, men professionel er jeg ikke jo :-)

Tak for dit svar ellers, det er godt at have nogle bud med sig når jeg skal finde fejlen på den :-)