Forfatter Emne: Peugeot 106  (Læst 1896 gange)

bilpeugeot94

• Gæst
Peugeot 106
« Dato: 21. Januar 2013, 09:06 »
Hej alle.
Mange tak for jeres gode svar.
Lige nu står jeg i den situation om jeg skal aflevere bilen til sælgeren eller om jeg skal bruge de ekstra hård tjente mønter på den. Jeg frygter som sagt at det er top-pakning mm. som er ved og ryge er røget..
Hvordan tryk tester jeg min køller`? Og hvis jeg skal udskifter slimet/køller-væsken med noget nyt, skal jeg så til at rense slanger, køller-væsker beholderen mm. på bilen`? :(
Det bliver en dyr omgang for mig, også da bilforsikringen og vægtafgift ikke er betalt endu.

Mcbeer

• Gæst
RE: Peugeot 106
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2013, 15:05 »
Nu ejer jeg selv en Peugeot 106, og det ville være synd at sælge den synes jeg, jeg elsker godt nok mit blå lyn :)

Der er mange penge at spare på at bestille en ny toppakning og strækbolte ved køb fra England, evt gennem ebay.

Dit spørgsmål omkring udsikftning af kølervæske skal jeg være sikker på at jeg forstår helt rigtigt.

Du spørger om man skal rense hele sit kølesystem, hvis du skifter kølervæske? I dette tilfælde behøver du ikke at rense det ud, så længe du bruger samme type kølervæske. Dog skal du selvfølgelig få drænet så meget kølervæske som muligt ud af dit system. Åben for skruen i bunden af radiatoren, og tag så påfyldningslåget af. Så trækker du luft ind fra øverste punkt, som presser vandet ud, i det laveste punkt.

Dog vil det da ikke skade dit kølesystem, hvis du renser det, så længe du sætter det korrekt sammen igen :)

PS. Er ikke mekaniker, så nu ikke noget med at sagsøge hvis jeg har gjort mig uklar :)

PPS. Få en ven der ved en del om biler til at skifte din toppakning, ellers skal du ud og have en god mængde specialværktøj, som bl.a. en moment nøgle der kan spænde med 20 Nm (Hvilket er meget lidt, så mange moment nøgler kan ikke klare så lidt spænding)
At skifte toppakning er et stort projekt, men har selv lige gjort det, og det gik fint, når man tænker på jeg aldrig har skruet en skrue ud af en bil før ^^
« Senest Redigeret: 21. Januar 2013, 15:07 af Mcbeer »