Forfatter Emne: partikelfilter  (Læst 3001 gange)

ld

• Gæst
partikelfilter
« Dato: 20. November 2012, 18:08 »
Hejsa !
Er der nogen der kan fortælle mig fra hvilken årgang peugot begyndte med diesel partikelfilter på deres 2 L HDI motorer. Jeg er på udkig efter en 307 uden partikelfilter da jeg vil undgå alle de problemer det gir med tilsodning.
Jeg har læst mig frem til at de allerede havde teknologien i 99 men har osse læst om en der havde en 307 fra 2001 uden partikelfilter. Kan man evt. udlæse det af motor eller stel nr.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: partikelfilter
« Svar #1 Dato: 20. November 2012, 19:53 »
Jeg mener ikke 2.0 havde det før de kom med  138hk  , en 110 hk mener jeg ikke har   så tror du skal op på en 2004 før det kommer   , men vil det ikke stå i annoncer for det bliver somregel fremhævet i salgsmatrialet

ipk

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24. November 2012, 11:55 »
Peugeot 406 2.0 HDI fik partikelfilter i efteråret 2001, min er fra december 2001 og har partikelfilter.
Ud over en tilstopning af partikelfilter på grund af pumpen var stået af, har jeg ikke haft problemer.
Over halvdelen af min kørsel er bykørsel.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 24. November 2012, 23:25 »
Citér
ipk skrev:
Peugeot 406 2.0 HDI fik partikelfilter i efteråret 2001, min er fra december 2001 og har partikelfilter.
Ud over en tilstopning af partikelfilter på grund af pumpen var stået af, har jeg ikke haft problemer.
Over halvdelen af min kørsel er bykørsel.

Jo det er rigtigt nok  , men der spørges på en  307  , det er ikke alle modeller der får det samme år

saltkongen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 22. Januar 2013, 20:06 »
Kiggede lige lidt med her, og kan komme med et lille indspark.

Jeg har en 307 fra 2001, der er født med partikelfilter.
Mener det var en "speciel udgave", med 110 hypper, blå farvet instrumentbrædt, intercooler og ja partikelfilter.

Den har i øvrigt fået skiftet partikelfilter 2 gange på 220000 km (og fejlene om stoppet filter er begyndt at komme igen:@)

Så at du ønsker en uden kan jeg godt forholde mig til...
Ud over ovenstående har den ikke fejlet noget man ikke kan tilskrive slidtage. og når den ikke er i limp mode, kører den fantastisk! ;)