Forfatter Emne: diesel dyser  (Læst 4065 gange)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
diesel dyser
« Dato: 01. Februar 2013, 13:25 »
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: diesel dyser
« Svar #1 Dato: 01. Februar 2013, 23:22 »
Citér
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser  , men det korrekte er de er ens    , dyserne kodes en af gangen  med det nummer der står på den  det kan testeren ikke se    , du skal ikke fræse noget   det skal bare være rent  for koks og sod   ,  cylinder  4 er den ved tandremmen

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: diesel dyser
« Svar #2 Dato: 02. Februar 2013, 09:02 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser  , men det korrekte er de er ens    , dyserne kodes en af gangen  med det nummer der står på den  det kan testeren ikke se    , du skal ikke fræse noget   det skal bare være rent  for koks og sod   ,  cylinder  4 er den ved tandremmen

ok tak.
det bliver nu ikke noget problem med 2 forskelige dyser, da det lykkedes mig at finde 4 stk af samme type til en pris af 160 pund samlet for alle 4 incl levering
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L