Forfatter Emne: Fugt i P206, 1.6  (Læst 3943 gange)

HansH

• Gæst
Fugt i P206, 1.6
« Dato: 02. November 2011, 22:22 »
Når vi har kørt lidt kan der komme en del fugt op på ruden.
Også når AC ikke har været brugt en tid.
Med AC slået til kan jeg så fjerne det, men slukker jeg kommer fugten med det samme igen.
Jeg har ledt efter de dræn til kondensvand fra AC, hvor er de?
Kan det være andet?
Køleren er ikke utæt og den bruger ikke kølevædske.

morgan

• Gæst
RE: Fugt i P206, 1.6
« Svar #1 Dato: 03. November 2011, 07:05 »
Citér
HansH skrev:
Med AC slået til kan jeg så fjerne det, men slukker jeg kommer fugten med det samme igen.
Kan det være andet?

Hejsa...
Det er meget normalt det du oplever...
Hvis der ryges i bilen el det er lang tid siden at der er pusset ruder, så dannes der dug lyn hurtig på ruderne.. Især her i det fugtige efterår.
A/C er super til at fjerne fugt med.
Gør det som en hoved regl at altid ha A/C tændt.. Måske lidt dyre i brændstof, men aldrig dugget ruder og anlæget skal ikke serviceres hvert andet år...pris ca kr 1000,-, så det du bruger i brændstof er sparet i den anden ende og du har en behalig bil uden dugget ruder.
Dit dræn sidder under bilen, så det har intet med det at gøre
« Senest Redigeret: 03. November 2011, 07:14 af morgan »

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #2 Dato: 03. November 2011, 12:53 »
er der åbnet for rec, hvis ikke så kan det også være en mulighed, da luften ikke bliver udskiftet og dermed mere fugt i luften i kabinen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Groftnok

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2013, 23:17 »
Citér
morgan skrev:
Citér
HansH skrev:
Kan det være andet?

Hejsa...
Det er meget normalt det du oplever...
Hvis der ryges i bilen el det er lang tid siden at der er pusset ruder, så dannes der dug lyn hurtig på ruderne.. Især her i det fugtige efterår.

Men det kan jo ikke være rigtigt at man skal have A/C i en Peugeot for at undgå fugt... Jeg har haft masser af andre biler som ikke har haft problemer med fugt selv om de ikke har haft A/C...

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15. Februar 2013, 07:02 »
hvor gammel er din bil??..har du udskiftet dit pollenfilter??..endvidere,hvis du har mulighed for det,så få bilen ind i en varm garage eller lign. ..lad den stå med åbne døre evt. løft bundmåtter og de sæder der lige kan pilles ud/løftes..ud med dem,så den kan blive gennemtør..ellers må du vente til en varm tør sommerperiode,jeg har før oplevet med en anden bil,at hvis der har været en læk i varmeapparatet og måtterne er blevet våde,ja så går der lang tid inden det tørre ud,når bilen altid står ude..og min kan da også dugge,hvis vi er mange i bilen p.g.a. udåndingsluften eller en eller flere afgiver meget "sved"..jeg selv oplever i ny og næ,at der dannes fugt under mine bagsæder,når det har regnet eller er meget fugtigt i en periode..men ja,det er da møgirriterende,men prøv dig frem..mvh Preben