Forfatter Emne: drift temperatur ???  (Læst 3004 gange)

flemstar

• Gæst
drift temperatur ???
« Dato: 15. April 2013, 16:56 »
Halløj :):)

jeg er den nye  stolte ejer af en peugeot 206 fra 2002, vil starte med at sige at den kører fantastisk, og rykker godt, jeg undre mig bare lidt over drift temperaturen, syns den ligger højt i forhold til hvad jeg har været vant til i andre biler, når jeg holder i tomgang vil den gerne smutte lidt op over 90 grader og så går blæseren igang og køler bilen ned til 90 grader og der bliver den mens man kører, idag er det en dejlig forårs dag med 18+ grader i luften, men kan da godt frygte en rigtig varm sommer dag om den kan holde motoren kold nok, syns bare det er lidt som om den kæmper lidt på nuværende tidspunkt.. er jeg for bekymret ????

håber på lidt hjælp ;)

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: drift temperatur ???
« Svar #1 Dato: 15. April 2013, 19:55 »
Hej
Min gør nøjagtig det samme, holdte nogle få minutter stille den anden dag, og hørte blæseren gik igang. Der har ikke været problemer overhovedet i sommervarmen.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

flemstar

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. April 2013, 20:48 »
Prøvede her til aften at lette på låget til beholderen for ar se hvor meget væske der var på og der var en lille smule tryk i jeg skruede låget på ugentlig nu bliver den mellem 70 og 80 grader :-/ er det ok ???

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 16. April 2013, 00:28 »
Hej
Ja der skal være tryk i, lad være med at åbne når den er varm.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002