Forfatter Emne: Skift af gløderør  (Læst 10556 gange)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Skift af gløderør
« Dato: 21. Marts 2013, 11:11 »
Skift af gløderør på en dw10bted4 motor, er det noget møgarbejde at gøre selv, Og hvordan gøres det nemest.
Og hvis nu at spidsen på gløderøret går af / sider fast, kan man få stumpen ud ved at starte motoren op og give noget gas
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2013, 23:22 »
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Skift af gløderør
« Svar #2 Dato: 22. Marts 2013, 00:11 »
Citér
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener
« Senest Redigeret: 22. Marts 2013, 00:14 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #3 Dato: 22. Marts 2013, 19:34 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener


Nej det er et skjold der sidder ved  manifoldet for at  skærme varmen ved  gløderør og kabler  , så det sidder helt oppe

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #4 Dato: 03. April 2013, 20:26 »
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #5 Dato: 07. April 2013, 10:35 »
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #6 Dato: 17. April 2013, 17:21 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Skift af gløderør
« Svar #7 Dato: 17. April 2013, 22:59 »
Citér
Jack Moeslund skrev:
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/


Det kommer hvis alt efter hvilken motor det er, på 2.0 kan spidsen hvis dumpe ned da den sidder forholdsvis løst i hullet,
hvorimod 1.6 kan spidsen side lidt/meget fast og der kunne man nok starte motoren med fordel
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #8 Dato: 18. April 2013, 22:05 »
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #9 Dato: 21. April 2013, 07:22 »
Citér
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme  og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl  , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok  ,  

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen  inden jeg starter den

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #10 Dato: 22. April 2013, 16:36 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme  og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl  , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok  ,  

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen  inden jeg starter den


Hmm ja det vil i hvert fald være det mest optimale,, men røv at skulle have toppen af :/
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Skift af gløderør
« Svar #11 Dato: 22. April 2013, 17:50 »
Ja men du skal ikke have toppen af  , du tager en dorn og slår spidsen ind i cylinderen  , derjer stemplet lidt ned og afmonterer dysen så tager den ud igennem hullet med en  7 mm magnet dem der sidder på en teleskoppegepind  ,